Reklama

Nieuprawnione transakcje w całej Polsce. Santander uspokaja klientów i zwraca pieniądze

Klienci Banku Santander stracili pieniądze z kont. Bank zapewnia, że nie chodzi o atak hakerski a klienci odzyskają swoje pieniądze już w poniedziałek. Policja bada wszystkie przypadki nieuprawnionych wypłat z bankomatów na terenie całego kraju.

Publikacja: 27.10.2025 07:53

Klienci Banku Santander stracili pieniądze z kont

Klienci Banku Santander stracili pieniądze z kont

Foto: Adobe Stock

Klienci banku w weekend otrzymywali powiadomienia SMS o wypłacie środków z ich konta w kwocie od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Bank Santander poinformował w komunikacie, że „niezwłocznie po wykryciu zdarzenia wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone”.

Czytaj więcej

Prezes Santander BP mówi, co dalej z bankiem po wielkiej transakcji

Policja apeluje: zgłaszajcie każdą nieuprawnioną transakcję

„W wyniku monitoringu bank wykrył transakcje o charakterze przestępczym przy użyciu kart płatniczych klientów, wykonywane w bankomatach sieci współpracującej” – poinformował Santander.

Policja apeluje do poszkodowanych, by jak najszybciej zgłaszali wszelkie nieuprawnione wypłaty pieniędzy na najbliższym komisariacie. Problem dotyczy klientów w całej Polsce. Poszkodowani powinni zabrać ze sobą na komisariat dowód osobisty oraz numer rachunku bankowego.

Czytaj więcej

Cyberoszuści coraz częściej biorą za cel polskich konsumentów
Reklama
Reklama

Przedstawiciele banku podkreślają, że nie chodzi o włamanie do systemu bankowego, lecz o działalność grupy, która wypłaca środki za pomocą bankomatów. Sprawcy w jeszcze niewyjaśniony sposób weszli w posiadanie danych kart oraz numerów PIN niezbędnych do wypłaty środków.

Niepokojące wypłaty z bankomatów w całej Polsce

„Policjanci Biura Zwalczania Przestępczości Ekonomicznej Komendy Głównej Policji monitorują na terenie całego kraju zgłoszenia dotyczące nieuprawnionych wypłat z kont indywidualnych klientów. W tej chwili zgłoszenia dotyczą klientów tylko jednego banku. Funkcjonariusze skupiają się na przyjmowaniu zawiadomień, gromadzeniu materiałów procesowych, ich analizie oraz prowadzeniu czynności mających na celu ustalenie i zatrzymanie sprawców tych przestępstw” – poinformowała Komenda Główna Policji.

Czytaj więcej

Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Santander zapewnia, że „środki klientów są bezpieczne”. „Bank po wykryciu transakcji oszukańczych niezwłocznie wdrożył rozwiązania uniemożliwiające przestępcom dalsze działania. Środki klientów, które zostały w ten sposób skradzione, zostaną zwrócone w poniedziałek” – napisano w komunikacie. Santander zapewnia, że skradzione pieniądze wrócą na konta klientów już w poniedziałek.

Klienci banku w weekend otrzymywali powiadomienia SMS o wypłacie środków z ich konta w kwocie od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Bank Santander poinformował w komunikacie, że „niezwłocznie po wykryciu zdarzenia wszystkie karty, które zostały lub potencjalnie mogły zostać dotknięte przestępczym działaniem, zostały zabezpieczone”.

Policja apeluje: zgłaszajcie każdą nieuprawnioną transakcję

Pozostało jeszcze 85% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Banki
Miliardowe zyski banków. To ostatni tak dobry kwartał przed podwyżką CIT?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Rosjanie uciekają z banków przed Putinem. Wracają pończochy i czarny rynek
Banki
Agata Kornhauser-Duda dostała pracę w NBP? Bank centralny dementuje doniesienia
Banki
BGK kredytuje kolejny afrykański rząd
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Banki
Sejm przyjął ustawę o podwyżce CIT dla banków. Co zrobi prezydent?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama