Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Dziś rano klienci kilku dużych banków mieli problem z dostępem do usług online, w tym płatności BLIK. Przyczyny awarii nie są do końca znane.

Publikacja: 17.04.2023 12:56

Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Foto: Adobe Stock

Jako pierwsi o problemach zaczęli informować klienci największego banku w Polsce – PKO BP. Ale szybko dołączyli także inni, alarmując o braku dostępu do kont, aplikacji mobilnych czy płatności BLIK.

Czytaj więcej

Poranek awarii polskich banków. Klienci masowo zgłaszają problemy

Potwierdziły to też analizy portalu Downdetector, który monitoruje problemy i przestoje w czasie rzeczywistym – oprócz PKO BP, nagły wzrost nieprawidłowości zarejestrowano także w Santander BP, mBanku, Banku Pekao, ING Banku Śląskim, Alior Banku, Banku Millennium, BNP Paribas, Nest Bank, ale też Allegro i Visa.

Banki przepraszają za utrudnienia i deklarują, że problemy zostały usunięte. Biuro prasowe Banku Pekao poinformowało nas, że „na ten moment możliwość logowania do systemów Banku Pekao S.A. została przywrócona, a systemy działają prawidłowo”.

Czytaj więcej

Duża awaria w PKO BP. Klienci nie mają dostępu do serwisu internetowego

„Obecnie niedostępne są płatności BLIK. Wynika to z problemów po stronie operatora usługi. Wszystkie pozostałe usługi mBanku są dostępne” – podaje z kolei biuro prasowe mBanku.

BLIK na Twitterze napisał ok. godz. 11.30: „Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia”.

Czytaj więcej

Awaria Blika. Trwają prace, by system działał bez zakłóceń

Z kolei Business Insider podaje, że wedle informacji portalu check-host.net chodzi o "domniemany cyberatak przeprowadzonym przez prorosyjską grupę hakerską NoName05716 na Pekao”. Bank tego nie potwierdza.

Ostatnio duża awaria BLIK-a miała miejsce kilka tygodni temu, gdy przez parę godzin klienci nie mogli realizować płatności.

Jako pierwsi o problemach zaczęli informować klienci największego banku w Polsce – PKO BP. Ale szybko dołączyli także inni, alarmując o braku dostępu do kont, aplikacji mobilnych czy płatności BLIK.

Potwierdziły to też analizy portalu Downdetector, który monitoruje problemy i przestoje w czasie rzeczywistym – oprócz PKO BP, nagły wzrost nieprawidłowości zarejestrowano także w Santander BP, mBanku, Banku Pekao, ING Banku Śląskim, Alior Banku, Banku Millennium, BNP Paribas, Nest Bank, ale też Allegro i Visa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Prezes NBP Adam Glapiński zignorował Sejm. Sprawozdanie przedstawiła Marta Kightley
Banki
Czy UniCredit chce wrócić do gry na polskim rynku? Niekoniecznie
Banki
Tajwański bank wchodzi na Litwę. „Trampolina do Europy”
Banki
Atak na największe banki Rosji. Nie działają aplikacje i strony
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Banki
Były włoski właściciel Pekao wraca do Polski. Kupuje dwie spółki technologiczne