Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Dziś rano klienci kilku dużych banków mieli problem z dostępem do usług online, w tym płatności BLIK. Przyczyny awarii nie są do końca znane.

Publikacja: 17.04.2023 12:56

Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Foto: Adobe Stock

Jako pierwsi o problemach zaczęli informować klienci największego banku w Polsce – PKO BP. Ale szybko dołączyli także inni, alarmując o braku dostępu do kont, aplikacji mobilnych czy płatności BLIK.

Czytaj więcej

Poranek awarii polskich banków. Klienci masowo zgłaszają problemy

Potwierdziły to też analizy portalu Downdetector, który monitoruje problemy i przestoje w czasie rzeczywistym – oprócz PKO BP, nagły wzrost nieprawidłowości zarejestrowano także w Santander BP, mBanku, Banku Pekao, ING Banku Śląskim, Alior Banku, Banku Millennium, BNP Paribas, Nest Bank, ale też Allegro i Visa.

Banki przepraszają za utrudnienia i deklarują, że problemy zostały usunięte. Biuro prasowe Banku Pekao poinformowało nas, że „na ten moment możliwość logowania do systemów Banku Pekao S.A. została przywrócona, a systemy działają prawidłowo”.

Czytaj więcej

Duża awaria w PKO BP. Klienci nie mają dostępu do serwisu internetowego

„Obecnie niedostępne są płatności BLIK. Wynika to z problemów po stronie operatora usługi. Wszystkie pozostałe usługi mBanku są dostępne” – podaje z kolei biuro prasowe mBanku.

BLIK na Twitterze napisał ok. godz. 11.30: „Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia”.

Czytaj więcej

Awaria Blika. Trwają prace, by system działał bez zakłóceń

Z kolei Business Insider podaje, że wedle informacji portalu check-host.net chodzi o "domniemany cyberatak przeprowadzonym przez prorosyjską grupę hakerską NoName05716 na Pekao”. Bank tego nie potwierdza.

Ostatnio duża awaria BLIK-a miała miejsce kilka tygodni temu, gdy przez parę godzin klienci nie mogli realizować płatności.

Jako pierwsi o problemach zaczęli informować klienci największego banku w Polsce – PKO BP. Ale szybko dołączyli także inni, alarmując o braku dostępu do kont, aplikacji mobilnych czy płatności BLIK.

Potwierdziły to też analizy portalu Downdetector, który monitoruje problemy i przestoje w czasie rzeczywistym – oprócz PKO BP, nagły wzrost nieprawidłowości zarejestrowano także w Santander BP, mBanku, Banku Pekao, ING Banku Śląskim, Alior Banku, Banku Millennium, BNP Paribas, Nest Bank, ale też Allegro i Visa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Te banki z UE nie chcą rozstać się z Rosją. Pazerność zamiast etyki
Banki
Alior Bank szuka nowego prezesa. Miotła w zarządzie
Banki
Ostatnie ostrzeżenie Białego Domu. Raiffeisen bliski utraty amerykańskiego rynku
Banki
Mirosław Czekaj, p.o. prezesa BGK: Rola naszego banku w rozwoju Polski może być większa
Banki
PZU rozbija ostatni bastion Ziobry. Czystki w zarządzie Alior Banku