Poranek awarii polskich banków. Klienci masowo zgłaszają problemy

Najpierw klienci największego banku w Polsce, PKO BP, zgłaszali problemy z dostępem do serwisu internetowego. Teraz okazało się, że awarii tego poranka uległy również inne banki, w tym Santander, mBank, Pekao, ING i Alior.

Publikacja: 17.04.2023 11:38

Poranek awarii polskich banków. Klienci masowo zgłaszają problemy

Foto: Adobe Stock

Jak pisaliśmy, klienci PKO BP od rana w poniedziałek, 17 kwietnia, zgłaszają problemy w dostępie do serwisu internetowego i telefonicznego iPKO. Okazało się, że to nie jedyny bank w Polsce, który uległ dziś awarii. Jak wynika z danych zebranych przez Downdetector, w kolejnych godzinach problemy zgłaszali także klienci Santandera, mBanku, Banku Pekao, ING i Alior Banku.

Czytaj więcej

Duża awaria w PKO BP. Klienci nie mają dostępu do serwisu internetowego

Klienci piszą również o utrudnieniach z płatnościami Blikiem. System płatności mobilnych potwierdził już, że doszło do awarii.

„Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia” – napisał Blik w tweecie.

Nie ustalono jeszcze przyczyny nagłej awarii polskich banków. Zagraniczne media, w tym portal check-host.net, donoszą, że mogło dojść do cyberataku przeprowadzonego przez prorosyjską grupę hakerską. 

Czytaj więcej

Awaria Blika. Trwają prace, by system działał bez zakłóceń

Żaden z banków nie wydał jak dotąd oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Kilka banków zapewniło nas jednak, że problemy zostały już usunięte. Biuro prasowe Banku Pekao poinformowało „Rzeczpospolitą", że „na ten moment możliwość logowania do systemów Banku Pekao S.A. została przywrócona, a systemy działają prawidłowo”. Z kolei biuro prasowe mBanku podało: „Obecnie niedostępne są płatności BLIK. Wynika to z problemów po stronie operatora usługi. Wszystkie pozostałe usługi mBanku są dostępne”.

Czytaj więcej

Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Również biuro prasowe PKO BP przekazało przed godz. 11 portalowi Business Insider Polska, że „wystąpiły przejściowe utrudnienia” w korzystaniu ze strony internetowej i strony logowania do serwisów banku, a „obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń”.

Jak pisaliśmy, klienci PKO BP od rana w poniedziałek, 17 kwietnia, zgłaszają problemy w dostępie do serwisu internetowego i telefonicznego iPKO. Okazało się, że to nie jedyny bank w Polsce, który uległ dziś awarii. Jak wynika z danych zebranych przez Downdetector, w kolejnych godzinach problemy zgłaszali także klienci Santandera, mBanku, Banku Pekao, ING i Alior Banku.

Klienci piszą również o utrudnieniach z płatnościami Blikiem. System płatności mobilnych potwierdził już, że doszło do awarii.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Banki
Lista hańby. Największe banki UE wciąż wspierają rosyjską wojnę
Banki
Lepszy początek roku Deutsche Banku, gorszy BNP Paribas
Banki
Saga frankowa drenuje banki. Czy uchwała Sądu Najwyższego coś zmieni?
Banki
Zmiany w zarządzie największego polskiego banku. Nowy wiceprezes PKO
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?