Pekao wkracza na rynek e-commerce

Bank podpisał przedwstępną umowę nabycia 38,33 proc. akcji Krajowego Integratora Płatności (KIP), operatora systemu Tpay.com. Będzie to strategiczne partnerstwo na rynku e-commerce.

Publikacja: 23.12.2020 08:00

Pekao, dzięki partnerstwu z KIP, zaoferuje klientom firmowym szeroką akceptację płatności, wraz z pr

Pekao, dzięki partnerstwu z KIP, zaoferuje klientom firmowym szeroką akceptację płatności, wraz z produktami dla e-commerce

Foto: shutterstock

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Zakup przez Pekao pakietu akcji KIP jest ważnym krokiem w realizacji celów strategicznych banku w zakresie transformacji cyfrowej. Dzięki transakcji Pekao zaoferuje klientom firmowym kompleksową ofertę akceptacji płatności, uzupełnioną o produkty dla dynamicznie rosnącego rynku e-commerce.

Zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków sprawiają, że rynek transakcji bezgotówkowych rozwija się bardzo dynamicznie. W 2019 r. jego wartość przekroczyła 400 mld zł, a w 2020 r. ma wzrosnąć o ponad 30 proc. (to najwyższa dynamika w Europie). Do zmian preferencji klientów przyczynił się Covid-19, który stał się katalizatorem cyfryzacji. W I kw. 2020 r. liczba kupujących online wzrosła w ujęciu rocznym o ponad połowę, a wartość zamówień w sprzedaży internetowej skoczyła ponaddwukrotnie.

Pekao ma bogate doświadczenie w obszarze akceptacji płatności kartami i konsekwentnie wzbogaca ofertę o innowacyjne rozwiązania digital i mobile oraz obsługuje ok. 270 tys. klientów firmowych w segmencie mikroprzedsiębiorstw, SME i klientów korporacyjnych. Dzięki współpracy z Tpay bank będzie mógł wykorzystać potencjał wzrostowy sektora e-commerce, wzbogacając ofertę akceptacji o płatności online tak, aby umożliwić w jednym miejscu szeroką ofertę bramek płatności online, terminali płatniczych i usług bankowych.

– Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e-commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez sytuację związaną z Covid-19. Aby sprostać potrzebom klientów biznesowych, ważne jest połączenie w ramach oferty rozwiązań płatności online i offline. Warto zaznaczyć, że Pekao posiada w ofercie wiodące rozwiązania płatności stacjonarnych z wykorzystaniem terminali płatniczych – mówi Leszek Skiba, p.o. prezesa Banku Pekao.

– Tpay to dynamicznie rozwijająca się polska spółka z ugruntowaną pozycją na rynku, specjalizująca się w obsłudze płatności w kanale internetowym. We współpracy z Tpay widzimy możliwość dalszego dynamicznego rozwoju zarówno naszej pozycji, jak i samej spółki na tym istotnym rynku z perspektywy tworzenia ekosystemu usług finansowych – dodaje Leszek Skiba.

Współpraca obu firm pozwoli połączyć potencjał i wiedzę banku z dynamiką i zrozumieniem oczekiwań klientów z segmentu handlu online po stronie Tpay. W efekcie umożliwi to wprowadzenie zaawansowanych, zintegrowanych i kompleksowych rozwiązań płatniczych, które zapewnią najwyższej jakości usługi w obszarze akceptacji płatności, wychodząc naprzeciw potrzebom zarówno klientów korporacyjnych, jak i detalicznych.

– Jestem przekonany, że współpraca strategiczna jednej z największych instytucji finansowych w kraju i jednego z najdynamiczniej rozwijających się fintechów w Polsce, do których zalicza się Tpay, jest bardzo dobrą informacją dla klientów zarówno naszych, jak i Banku Pekao. Otrzymają oni dostęp do nowych produktów i narzędzi w jednym miejscu, co znacznie ułatwi im prowadzenie biznesu. Jednocześnie miliony płatników odczują zwiększenie komfortu robienia zakupów online – wskazuje Paweł Działak, prezes i współzałożyciel Tpay.

– Decyzję tę podjęliśmy po szczegółowej analizie, która pokazała nam, że możemy wspólnie stworzyć niedostępne jeszcze na rynku produkty, pozwalające klientom banku łatwo i szybko wejść w kanał sprzedaży e-commerce. Dodatkowo, dzięki wypracowanym synergiom, wesprzemy przedsiębiorców w obsłudze transakcji na wielu rynkach oraz w analityce, a płatnikom udostępnimy nowoczesne usługi finansowania zakupów – zapowiada Paweł Działak.

Umowa przewiduje zakup przez Pekao strategicznego pakietu 38,33 proc. akcji KIP. Finalizacja transakcji planowana jest na przełomie I i II kw. 2021 r. i będzie uzależniona od braku sprzeciwu KNF.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Zakup przez Pekao pakietu akcji KIP jest ważnym krokiem w realizacji celów strategicznych banku w zakresie transformacji cyfrowej. Dzięki transakcji Pekao zaoferuje klientom firmowym kompleksową ofertę akceptacji płatności, uzupełnioną o produkty dla dynamicznie rosnącego rynku e-commerce.

Pozostało 92% artykułu
Banki
Bank of China kupuje złoto mimo rosnącej ceny
Banki
Goldman Sachs opuszcza zieloną koalicję banków. Nadal będzie wspierać transformację
Banki
Psuje się portfel kredytowy dużych firm
Banki
Złota moneta-sześcian Banku Litwy robi furorę na rynku kolekcjonerskim
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Banki
Nasz bank zdejmuje ciasny krawat, ale nadal jest i będzie w garniturze
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką