Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao
Zakup przez Pekao pakietu akcji KIP jest ważnym krokiem w realizacji celów strategicznych banku w zakresie transformacji cyfrowej. Dzięki transakcji Pekao zaoferuje klientom firmowym kompleksową ofertę akceptacji płatności, uzupełnioną o produkty dla dynamicznie rosnącego rynku e-commerce.
Zmiany w zwyczajach zakupowych Polaków sprawiają, że rynek transakcji bezgotówkowych rozwija się bardzo dynamicznie. W 2019 r. jego wartość przekroczyła 400 mld zł, a w 2020 r. ma wzrosnąć o ponad 30 proc. (to najwyższa dynamika w Europie). Do zmian preferencji klientów przyczynił się Covid-19, który stał się katalizatorem cyfryzacji. W I kw. 2020 r. liczba kupujących online wzrosła w ujęciu rocznym o ponad połowę, a wartość zamówień w sprzedaży internetowej skoczyła ponaddwukrotnie.
Pekao ma bogate doświadczenie w obszarze akceptacji płatności kartami i konsekwentnie wzbogaca ofertę o innowacyjne rozwiązania digital i mobile oraz obsługuje ok. 270 tys. klientów firmowych w segmencie mikroprzedsiębiorstw, SME i klientów korporacyjnych. Dzięki współpracy z Tpay bank będzie mógł wykorzystać potencjał wzrostowy sektora e-commerce, wzbogacając ofertę akceptacji o płatności online tak, aby umożliwić w jednym miejscu szeroką ofertę bramek płatności online, terminali płatniczych i usług bankowych.
– Bank dostrzega duży potencjał kompleksowej obsługi finansowej podmiotów z rynku e-commerce, których atrakcyjność dodatkowo wzrosła poprzez sytuację związaną z Covid-19. Aby sprostać potrzebom klientów biznesowych, ważne jest połączenie w ramach oferty rozwiązań płatności online i offline. Warto zaznaczyć, że Pekao posiada w ofercie wiodące rozwiązania płatności stacjonarnych z wykorzystaniem terminali płatniczych – mówi Leszek Skiba, p.o. prezesa Banku Pekao.