Gość przyznał, że banki stanowią dzisiaj forpocztę innowacji, nie tylko stricte w aspekcie dostarczania usług finansowych.

- Mamy już ponad 7 mln klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej i ta liczba rośnie. To pokazuje, że jest to właściwy trend - mówił Misiak.

- Za pośrednictwem banku klient korzysta również z innych usług, np. ubezpieczeń – dodał.

Gość tłumaczył, że jak się jest po drugiej stronie, to wydaje się, iż korzystanie z usług finansowych jest proste. - Warto jednak zapytać jak to widzą kliencie. Z naszych badań wynika, że oni widzą to odwrotnie – mówił.

- Cały czas jest postęp i nie ma jeszcze końca ułatwień, które powinniśmy przygotować dla klientów, często nazywając je innowacyjnymi rozwiązaniami – dodał.

Misiak zaznaczył, że są innowacje, które zmieniają o 180 stopni model biznesowy. - To jest droga, którą banki będą podążać szukając najlepszych praktyk poza tradycyjną bankowością – ocenił.

Przyznał, że bank jest w stanie dostarczyć klientowi możliwość zapłacenia za drobne usługi (np. parkowanie) czy dostęp do e-administracji. - Ubiegły rok był pod tym względem przełomowy. W tej chwili pracujemy nad tożsamością i to będzie kierunek w którym będziemy rozbudowywać ofertę – zdradził.

Misiak zaznaczył, że wszędzie tam, gdzie klient ma potrzebę codzienną pojawia się możliwość dostarczenia mu oferty ze strony banku.

Autopromocja
ORZEŁ INNOWACJI

Ogłoszenie wyników konkursu już jutro, oglądaj ralację z Gali wręczenia nagród na rp.pl

Dowiedz się więcej

Tłumaczył, że konkurencyjny wyścig pomiędzy bankami opiera się obecnie na jakości oferty. - Wartość, którą dostarczamy jest oceniania parametrami jak cena i dostępność. Kolejnym elementem jest szerokość oferty. Następnym krokiem jest dostarczenie tego w jak najbardziej czytelnym i zrozumiałym dla klienta sposób - wyliczył Misiak.

- Wszystkie elementy ułatwiające konsumentowi sfinansowanie transakcji, to jest to na czym się koncentrujemy – dodał.

Regulacje czekające sektor finansowy

Gość przyznał, że branżę bankową czeka duży wysiłek organizacyjny i technologiczny.

- Jesteśmy przyzwyczajeni do wdrażania nowych regulacji. Najczęściej jest to regulacja na poziomie europejskim, a następnie dostosowanie jej do polskich przepisów prawa. To się dzieje praktycznie co roku – przypomniał.

Zaznaczył, że regulacje, które wejdą w 2018 r. mogą w istotny sposób wpłynąć na model biznesowy instytucji finansowych i banków.

- Są to regulacje prokonsumenckie mające podnieść jakość obsługi klienta i transparentność rynku, dostarczyć więcej informacji klientowi przed zawarciem transakcji, a także dać mu więcej praw związanych z oceną skutków jego decyzji – wyjaśnił.