Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Misiak: Usługi finansowe muszą być jeszcze prostsze

Nie ma jeszcze końca ułatwień, które powinniśmy przygotować dla klientów – mówi Tomasz Misiak, Dyrektor Departamentu Marketingu Bankowości Detalicznej Bank Millennium, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 29.05.2017 14:44 Publikacja: 29.05.2017 14:07

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Misiak: Usługi finansowe muszą być jeszcze prostsze

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że banki stanowią dzisiaj forpocztę innowacji, nie tylko stricte w aspekcie dostarczania usług finansowych.

- Mamy już ponad 7 mln klientów, którzy korzystają z bankowości mobilnej i ta liczba rośnie. To pokazuje, że jest to właściwy trend - mówił Misiak.

- Za pośrednictwem banku klient korzysta również z innych usług, np. ubezpieczeń – dodał.

Gość tłumaczył, że jak się jest po drugiej stronie, to wydaje się, iż korzystanie z usług finansowych jest proste. - Warto jednak zapytać jak to widzą kliencie. Z naszych badań wynika, że oni widzą to odwrotnie – mówił.

Reklama
Reklama

- Cały czas jest postęp i nie ma jeszcze końca ułatwień, które powinniśmy przygotować dla klientów, często nazywając je innowacyjnymi rozwiązaniami – dodał.

Misiak zaznaczył, że są innowacje, które zmieniają o 180 stopni model biznesowy. - To jest droga, którą banki będą podążać szukając najlepszych praktyk poza tradycyjną bankowością – ocenił.

Przyznał, że bank jest w stanie dostarczyć klientowi możliwość zapłacenia za drobne usługi (np. parkowanie) czy dostęp do e-administracji. - Ubiegły rok był pod tym względem przełomowy. W tej chwili pracujemy nad tożsamością i to będzie kierunek w którym będziemy rozbudowywać ofertę – zdradził.

Misiak zaznaczył, że wszędzie tam, gdzie klient ma potrzebę codzienną pojawia się możliwość dostarczenia mu oferty ze strony banku.

Tłumaczył, że konkurencyjny wyścig pomiędzy bankami opiera się obecnie na jakości oferty. - Wartość, którą dostarczamy jest oceniania parametrami jak cena i dostępność. Kolejnym elementem jest szerokość oferty. Następnym krokiem jest dostarczenie tego w jak najbardziej czytelnym i zrozumiałym dla klienta sposób - wyliczył Misiak.

- Wszystkie elementy ułatwiające konsumentowi sfinansowanie transakcji, to jest to na czym się koncentrujemy – dodał.

Reklama
Reklama

Regulacje czekające sektor finansowy

Gość przyznał, że branżę bankową czeka duży wysiłek organizacyjny i technologiczny.

- Jesteśmy przyzwyczajeni do wdrażania nowych regulacji. Najczęściej jest to regulacja na poziomie europejskim, a następnie dostosowanie jej do polskich przepisów prawa. To się dzieje praktycznie co roku – przypomniał.

Zaznaczył, że regulacje, które wejdą w 2018 r. mogą w istotny sposób wpłynąć na model biznesowy instytucji finansowych i banków.

- Są to regulacje prokonsumenckie mające podnieść jakość obsługi klienta i transparentność rynku, dostarczyć więcej informacji klientowi przed zawarciem transakcji, a także dać mu więcej praw związanych z oceną skutków jego decyzji – wyjaśnił.

Banki
Sąd w USA: Sbierbank może odpowiadać za współpracę z terrorystami z Doniecka
Banki
Co ze stopami procentowymi? Decyzja RPP niepewna
Banki
Ostatni amerykański bank żegna Rosję. Kiedyś był na tym rynku gigantem
Banki
Twórca Revoluta: Nie jesteśmy portfelem cyfrowym. Budujemy globalny bank przyszłości
Banki
FOR: podwyżka CIT dla banków zaszkodzi Polakom
Reklama
Reklama