Reklama

Dobre wyniki BGŻOptima

Po roku działalności instytucja pozyskała ponad 3 mld zł i zdobyła 70 tys. klientów.

Publikacja: 23.11.2012 00:58

Red

Plany internetowego ramienia BGŻ, specjalizującego się w oszczędzaniu i inwestycjach, zakładały, że w ciągu dwóch lat pozyska 2,5 mld zł i 100 tys. klientów.

– Nasze plany opieraliśmy na doświadczeniach w zbieraniu depozytów RaboDirect oraz BGŻ. Budżet został ustalony na sensownym poziomie. To, że przekroczyliśmy założenia, dla nas samych było zaskoczeniem, zwłaszcza jeśli chodzi o średnią wysokość depozytu na klienta – mówi Piotr Grzybczak, dyrektor zarządzający BGŻOptima.

100 mln zł odsetek wypłacił BGŻOptima klientom w ciągu pierwszego roku działalności

Jak dodaje, kluczem może być to, że BGŻOptima postawił na proste, elastyczne i transparentne produkty.

– Internetowy klient właśnie tego szuka. Zresztą przewidujemy, że ten trend rynkowy będzie coraz silniejszy w przyszłym roku. Kończy się czas, gdy instytucje finansowe będą sprzedawać klientom skomplikowane produkty. Coraz więcej osób zraziło się do takich produktów – mówi Grzybczak. Jak dodaje, duża w tym rola także nadzoru i UOKiK, które kładą nacisk, by produkty były coraz bardziej proste w konstrukcji.

Reklama
Reklama

Zdaniem Grzybczaka rynek depozytów gospodarstw domowych wzrośnie w tym roku poniżej 10 proc. W przyszłym roku zaś o kolejne 6–8 proc. Na koniec 2011 r. – jak wynika z danych Analiz Online – wartość depozytów gospodarstw domowych wyniosła 482,1 mld zł.

– Nie zakładamy wzrostu konkurencji w przyszłym roku na rynku depozytów. Wpłynie na to m.in. lekkie umacnianie się naszej waluty, które obniży wartość kredytów denominowanych w obcej walucie oraz spowolnienie akcji kredytowej. Nie będzie zatem większej presji po stronie banków na zwiększanie depozytów. Pewnym znakiem zapytania są rekomendacje nadzoru związane z Bazyleą III oczekiwane na przyszły rok. Jeśli okażą się ostre, banki mogą zwiększyć nacisk na depozyty detaliczne, zwłaszcza te na długie okresy – mówi dyrektor BGŻOptima.

Plany internetowego ramienia BGŻ, specjalizującego się w oszczędzaniu i inwestycjach, zakładały, że w ciągu dwóch lat pozyska 2,5 mld zł i 100 tys. klientów.

– Nasze plany opieraliśmy na doświadczeniach w zbieraniu depozytów RaboDirect oraz BGŻ. Budżet został ustalony na sensownym poziomie. To, że przekroczyliśmy założenia, dla nas samych było zaskoczeniem, zwłaszcza jeśli chodzi o średnią wysokość depozytu na klienta – mówi Piotr Grzybczak, dyrektor zarządzający BGŻOptima.

Reklama
Banki
Revolut chce być bankiem. Planuje oddział w Polsce
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Banki
Wyniki BNP Paribas bez fajerwerków. Kursy w dół
Banki
PKO BP bije rekord zysków. I szykuje sojusz z Allegro.
Banki
NBP: banki zarabiają coraz więcej. Od początku roku to już 36 mld zł
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Banki
Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama