Na początku roku zapowiadaliśmy ożywienie w kredytach, czy po trzech pierwszych miesiącach to ożywienie w pana banku rzeczywiście widać?
Rzeczywiście I kwartał br. przyniósł w naszym banku, w stosunku do I kwartału 2013 r., wzrost sprzedaży kredytów, zwłaszcza gotówkowych. Był to wzrost rzędu 20 proc. i tyle też powinien wynieść w całym roku. Pierwsze oznaki zwiększonego zainteresowania kredytami gotówkowymi przyszły już w 2013 r., gdy zaczęły obowiązywać złagodzone zapisy rekomendacji T. W tym roku z kolei to przede wszystkim wynik poprawiającej się koniunktury gospodarczej i coraz lepszych nastrojów konsumenckich. Dlatego zakładamy, że pozytywny trend w sprzedaży kredytów gotówkowych i ratalnych utrzyma się w kolejnych kwartałach.
W przypadku sprzedaży kredytów hipotecznych również mamy powody do zadowolenia, ponieważ była ona wyższa niż zakładaliśmy. W kwietniu rozpoczęliśmy promocję kredytów mieszkaniowych, więc liczymy na dobre wyniki sprzedaży.
Czyli bank nie zamierza się skupić na jednym wyjątkowym produkcie, np. na wysokomarżowych pożyczkach?
Zależy nam - jako bankowi uniwersalnemu - na zrównoważonej sprzedaży wielu produktów. Tradycyjnie jesteśmy jednym z liderów rynku kredytów konsumenckich i tę pozycję oczywiście chcemy utrzymać. W tym roku planujemy zwiększenie sprzedaży kredytów gotówkowych o 20 proc. W II kwartale koncentrujemy się na pozyskiwaniu aktywnych kont osobistych oraz promocji kredytów hipotecznych, które zajmują coraz ważniejszą pozycję w naszym bilansie. Co więcej, od 1 kwietnia proponujemy klientom dwie promocje – kont osobistych o nazwie „Jesteśmy gotowi" i kredytów hipotecznych „3X0". W przypadku pierwszej klient, który założy u nas konto będzie mógł otrzymać aż 1000 zł premii. Mamy nadzieję, że dzięki temu do końca maja otworzymy 30 tysięcy kont. Natomiast osobom zainteresowanym zakupem domu czy mieszkania proponujemy 0-proc. prowizję, nie pobieramy opłat za wycenę nieruchomości, a także umożliwiamy wcześniejszą spłatę zobowiązania bez dodatkowych kosztów. W trakcie promocji chcemy dalej utrzymać wysoki poziom sprzedaży.