Reklama
Rozwiń

Banki inwestują w innowacje technologiczne i serwisy internetowe

Citi Handlowy wkrótce uruchomi nowy serwis internetowy. Duże innowacje technologiczne wprowadzają też m.in. Alior i mBank.

Aktualizacja: 04.10.2016 22:52 Publikacja: 04.10.2016 22:20

Foto: 123RF

Citi Handlowy zakończył wdrożenie i prowadzi testy drugiego etapu nowej bankowości online. Nowy serwis zostanie udostępniony klientom w I kwartale 2017 roku.

Jak podkreślają przedstawiciele banku, system działa w technologii RWD, czyli dostosowuje się do różnych typów urządzeń, a jednocześnie jest budowany przy założeniu, że klient będzie mógł wszystkie operacje wykonać zdalnie, łącznie z zarządzaniem produktami ratalnymi czy przekazywaniem dokumentów, które obecnie trzeba dostarczać czy podpisywać w oddziale.

Innowacje i bezpieczeństwo

– Prowadzimy szeroko zakrojone testy nowego systemu, w których biorą udział klienci innych banków, a także nasi pracownicy. Nowy serwis udostępnimy w I kwartale 2017 roku, ale wciąż będą włączane kolejne funkcjonalności i docelowa wersja systemu będzie gotowa na koniec przyszłego roku – mówi Łukasz Krystman, dyrektor biura produktów zdalnych i nowych technologii w Citi Handlowy. I zapowiada, że system będzie czytelny i prosty w nawigacji, nie będzie przeładowany elementami graficznymi i komunikatami sprzedażowymi.

– Dodatkowo wzmacniany jest system zabezpieczeń. Zarówno w nowym, jak i w obecnie działającym systemie Citi Handlowy wprowadził nowy sposób analizy zachowań użytkowników, który pozwala na wykrywanie prób nieautoryzowanych transakcji i lepszą ochronę środków klientów. System ma za zadanie sprawdzić, czy dana transakcja wpisuje się w profil zachowań użytkownika, i w razie podejrzeń poddać ją dodatkowej weryfikacji, np. przez wpisanie kodu SMS dla przelewu zdefiniowanego, który w normalnych warunkach nie jest wymagany – mówi Łukasz Krystman.

Jedną z mocnych stron nowego serwisu ma być zaawansowana funkcja do zarządzania inwestycjami, a także m.in. możliwość podglądu rachunków w Citibanku w innych krajach (po uprzedniej zgodzie klientów) czy funkcja przeliczania stanu poszczególnych subkont na kilka walut w trybie online.

Prace ruszyły wiosną 2016 roku, a jak podkreślają przedstawiciele Citi Handlowego, po raz pierwszy są prowadzone w trybie stosowanym raczej przez start-upy niż korporacje.

Polacy w czołówce technologicznej

Statystyki pokazują, że polscy klienci są bardzo mocno zaawansowani technologicznie. Aż 71 proc. aktywnych transakcyjnie klientów Citi Handlowego korzysta regularnie z bankowości elektronicznej. Dla porównania, w USA wskaźnik ten wynosi 53 proc., a w Indiach 62 proc.

Według ostatnich danych Związku Banków Polskich z bankowości internetowej aktywnie korzysta już ponad 15 mln Polaków.

Nic dziwnego, że niemal wszystkie banki, nawet w dobie oszczędności, akurat na serwisy mobilne i internetowe nie żałują pieniędzy.

Nad nowym systemem bankowości elektronicznej pracuje też Alior. Niedawno prezes Wojciech Sobieraj zapowiadał, że system wystartuje jeszcze pod koniec roku i będzie nakierowany przede wszystkim na bankowość mobilną, ale obejmie także serwis bankowości internetowej.

Nieustające zmiany

Alior wprowadził ostatnio aplikację dla klientów biura maklerskiego. W najbliższych dniach nowy mobilny serwis dostaną użytkownicy T-Mobile Usługi Bankowe, a następnie pojawi się nowa wersja internetowa. Zmiany są wprowadzane non stop.

ING Bank Śląski udostępnił zupełnie nowy serwis w listopadzie ubiegłego roku, w czerwcu 2016 r. aplikację, a wkrótce serwis dla przedsiębiorców.

Kolejne zmiany szykuje też mBank. – Rynek mobilny bardzo szybko się rozwija. Przyjęliśmy strategię, aby co kilka miesięcy nasi klienci dostawali nową funkcję w aplikacji. Obserwujemy także zmianę zachowań naszych klientów, szczególnie wśród młodszego pokolenia. Osoby te coraz rzadziej logują się do banku z poziomu komputerów stacjonarnych, dlatego aplikacja będzie wzbogacana o funkcje, które dotychczas dostępne były wyłącznie z poziomu przeglądarki – np. aktywacja karty, zmiana jej PIN, zakup karty kredytowej czy zwiększenie limitu kredytowego. Pracujemy także nad odświeżeniem designu aplikacji – zapowiada Robert Hibner, dyrektor departamentu kanałów elektronicznych w mBanku.

Banki
Jak pogodzić cyfrową Alfę z tradycyjnymi Boomersami? Banki mają problem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Banki
Pekao i PZU dogadują szczegóły połączenia
Banki
MF nie chce karać „złych banków”. Ale i tak dołoży im podatków
Banki
Banki z satysfakcją przyjmują wyrok TSUE
Banki
Bank Anglii nie zmienił stóp procentowych