Citi Handlowy zakończył wdrożenie i prowadzi testy drugiego etapu nowej bankowości online. Nowy serwis zostanie udostępniony klientom w I kwartale 2017 roku.
Jak podkreślają przedstawiciele banku, system działa w technologii RWD, czyli dostosowuje się do różnych typów urządzeń, a jednocześnie jest budowany przy założeniu, że klient będzie mógł wszystkie operacje wykonać zdalnie, łącznie z zarządzaniem produktami ratalnymi czy przekazywaniem dokumentów, które obecnie trzeba dostarczać czy podpisywać w oddziale.
Innowacje i bezpieczeństwo
– Prowadzimy szeroko zakrojone testy nowego systemu, w których biorą udział klienci innych banków, a także nasi pracownicy. Nowy serwis udostępnimy w I kwartale 2017 roku, ale wciąż będą włączane kolejne funkcjonalności i docelowa wersja systemu będzie gotowa na koniec przyszłego roku – mówi Łukasz Krystman, dyrektor biura produktów zdalnych i nowych technologii w Citi Handlowy. I zapowiada, że system będzie czytelny i prosty w nawigacji, nie będzie przeładowany elementami graficznymi i komunikatami sprzedażowymi.
– Dodatkowo wzmacniany jest system zabezpieczeń. Zarówno w nowym, jak i w obecnie działającym systemie Citi Handlowy wprowadził nowy sposób analizy zachowań użytkowników, który pozwala na wykrywanie prób nieautoryzowanych transakcji i lepszą ochronę środków klientów. System ma za zadanie sprawdzić, czy dana transakcja wpisuje się w profil zachowań użytkownika, i w razie podejrzeń poddać ją dodatkowej weryfikacji, np. przez wpisanie kodu SMS dla przelewu zdefiniowanego, który w normalnych warunkach nie jest wymagany – mówi Łukasz Krystman.
Jedną z mocnych stron nowego serwisu ma być zaawansowana funkcja do zarządzania inwestycjami, a także m.in. możliwość podglądu rachunków w Citibanku w innych krajach (po uprzedniej zgodzie klientów) czy funkcja przeliczania stanu poszczególnych subkont na kilka walut w trybie online.