Mimo że z bankowości korporacyjnej korzystają w skali kraju zapewne setki tysięcy użytkowników, to do tej pory serwisy transakcyjne w tym segmencie były toporne i znacznie odbiegały od tego, co widzi się w serwisach bankowych dla klientów indywidualnych. Nowatorskie rozwiązania zaczynają być wprowadzane w serwisach dla małych, średnich i dużych firm.
Mobilna rewolucja
Wprawdzie bankowcy unikają takich sformułowań, ale technologie mobilne można uznać za rewolucję w tych instytucjach finansowych. I o ile klienci indywidualni wciąż podchodzą do nich z pewną ostrożnością, o tyle dla przedsiębiorców są one jak najbardziej korzystne. Poczynając od najnowocześniejszych metod identyfikacji klienta za pomocą jego urządzenia mobilnego, poprzez użycie smartfona czy tabletu do przesyłania dokumentów, dokonywania płatności czy wymiany informacji, aż do wykorzystywania urządzeń mobilnych jako centrum integracji usług niezbędnych do działania firmy: księgowości czy platform handlowych.
Oczywiście, takie funkcjonalności posiada tradycyjny serwis internetowy, z którego korzysta się na komputerach stacjonarnych i laptopach. Jednak, aby korzystać z niego na urządzeniach mobilnych, niezbędne są pewne modyfikacje.
Nowości w serwisach
Biznesowi klienci mBanku uzyskują właśnie dostęp do nowej bankowości internetowej dla dużych firm i korporacji, nazwanej mBank CompanyNet. Został zaprojektowany zgodnie z najnowszymi standardami UI/UX, gdzie użyteczność i wygoda klienta stawiane są na pierwszym miejscu. – Użytkownik biznesowego serwisu często spędza w nim wiele godzin, realizując setki lub tysiące transakcji. Nie może być więc miejsca na nieintuicyjny sposób prezentacji danych, wątpliwości etc. Użytkownicy korporacyjni wykorzystują rozwiązania technologiczne znacznie intensywniej od klientów indywidualnych – mówi Dariusz Nalepa, dyrektor departamentu bankowości transakcyjnej w mBanku.
Serwis na urządzenia mobilne nie może być jednak prostym przeniesieniem tego na urządzenia stacjonarne, ekran tabletu, a zwłaszcza smartfona, jest bowiem znacznie mniejszy. Dlatego też stosowane są modele AWD – adaptive web designe, pozwalające stronie dostosowywać się do konkretnych urządzeń, co oznacza większą wygodę dla użytkownika. O ile jednak mBank CompanyNet działa na zwykłych komputerach i tabletach, to dla smartfonów przygotowano aplikację mobilną – mBank CompanyMobile.