fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Warszawa

Taniec prosto z Rosji

Rzeczpospolita
Prowincjalnyje Tancy posługują się nie tylko stylami tańca ludowego (jak może sugerować nazwa grupy), ale także technikami znanymi z europejskich i amerykańskich szkół tańca. W spektakle wplatają też elementy baletu, jogi, body conditioning, release i akrobatyki
Z takimi umiejętnościami oraz dzięki talentowi choreografa Tatiany Baganowej grupa zasłużyła wśród zachodnich dziennikarzy i krytyków na miano najlepszego zespołu tańca współczesnego z Rosji. Uznawana jest też w swoim kraju, gdzie spektakle Prowincjalnyje Tancy recenzowano ponad 500 razy!W Polsce Tatiana Baganowa też zaistniała – w 2000 roku w ramach projektu Bałtycki Uniwersytet Tańca w Gdańsku – zrealizowała z grupą polskich tancerzy (m.in. z Leszkiem Bzdylem) świetną choreografię „Papugaj”.W piątek w Teatrze Studio pokaże swój najsłynniejszy spektakl „Svadebka” do muzyki Igora Strawińskiego i „Post engagement. Dyptych. Część I” do utworów francuskiego kompozytora Hervé Legranda, które zostały nagrane przez kwartet smyczkowy i wokalistkę specjalnie do tej inscenizacji.
„W tym lirycznym, a czasem smutnym spektaklu tancerze mieszkają w szafach z szatni, noszą meloniki, rabinowskie bródki, kepi i panamy z gazet, nie czeszą włosów, chodzą brzemienni, a tańczą o tym, jak dziwne bywa życie, kiedy po opętaniu marzeniem lub miłością przychodzi cisza i pustka. A być może to tylko nowe opętanie?”. - Festiwal Rosyjskich Teatrów Tańca Cech, październik 2006 Baganowa, pokusiwszy się na jeden z kultowych spektakli XX wieku, potrafiła przerwać idealnie wypełnioną przestrzeń legendarnej inscenizacji Bronisławy Niżyńskiej. Ta „Svadebka” łagodzi lekkim humorem przed nieuchronnością obrzędu i nieuchronnością życiowego strumienia. - Anna Gałajda, „Wiedomosti”, 2000 „Svadebka”Strawińskiego w inscenizacji Tatiany Baganowej zrobiła furorę. Choreograf wirtuozersko żongluje pokładami kulturowymi – to odsyłając widza do archaicznej statyki Wacława Niżyńskiego, to włączając folklorystyczną pamięć ciała, to wykorzystując równe rytmy współczesnego rapu i – przy obfitości cytatów – tworzy język zadziwiającej harmonii i jedności. - Tatiana Kuzniecowa, „Kommiersant”, 1999 - Teatr Studio, pl. Defilad 1, 30.11, godz. 19
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA