fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Szef musi chronić kelnera przed agresją klientów

Musisz zapobiegać przemocy i agresji wobec pracowników i to bez względu na to, czy ich sprawcami są inni zatrudnieni, czy osoby trzecie, np. klienci. To jeden z twoich podstawowych obowiązków
- Zatrudniony przeze mnie barman często narażony jest na agresywne zachowania klientów. Pewnego razu został nawet przez jednego z nich uderzony w twarz, a podchmieleni klienci to już niemal codzienność. Często zwraca mi na to uwagę i skarży się na klientów. Chce, abym w barze zagwarantował mu większe bezpieczeństwo. Czy pracodawca musi zapewnić pracownikom pewne minimum ochrony przed agresywnymi zachowaniami klientów? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.Zapewnienie pracownikowi bezpieczeństwa oraz poszanowania godności i innych dóbr osobistych należy do podstawowych obowiązków pracodawcy. Wynika to z wielu przepisów kodeksu pracy, w szczególności z art. 11 i art. 94 pkt 4 k.p. oraz działu X o bezpieczeństwie i higienie pracy. Dodatkowo ochronę tę wzmacnia art. 94 k.p., który przewiduje obowiązek przeciwdziałania mobbingowi w środowisku pracy.Przepisy te jednoznacznie wskazują na to, że szef musi podejmować działania zapobiegające aktom przemocy i agresji w środowisk...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA