fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nazwa wody mineralnej nie powinna wprowadzać w błąd

Krakowska spółka nie może posługiwać się nazwą Szczawnicki zdrój ani zamieszczać na butelce wizerunku Szczawnicy, ponieważ nie stąd pochodzi ta woda
Chodzi o firmę Goldfruckt, która zarejestrowała dla swojej wody mineralnej znak towarowy słowno-graficzny Szczawnicki zdrój. Ważność znaku zakwestionowało przedsiębiorstwo Uzdrowisko Szczawnica, które posiada koncesję na wydobywanie wód na terenie tego miasta. Spółka - jego zdaniem - wprowadza swoich klientów w błąd co do pochodzenia wody i psuje renomę Szczawnicy (art. 134 ust. 1 pkt 3 ustawy o własności przemysłowej). Wodę wydobywa bowiem z odwiertu w Krościenku nad Dunajcem.Tymczasem spółka nie dość, że posługuje się określeniem "szczawnicki", to jeszcze na butelce zamieszcza wizerunek pijalni wody ze Szczawnicy oraz podaje informacje na temat tego miasta. Krakowska spółka odpierała zarzuty. Odwiert, z którego korzysta, nazywa się zdrój, a woda pochodzi z pokładów, które geolodzy nazywają szczawnickimi - twierdziła. Stąd taka nazwa wody. Poza tym sprzedaje ją na terenie całego kraju i robi tym uzdrowisku darmową reklamę. Ma też wszelkie niezbędne ates...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA