fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Na banknoty w reklamie musi się zgodzić bank

Firmy mogą w reklamach wykorzystywać wizerunki banknotów i monet. Potrzebna jest im zgoda Narodowego Banku Polskiego. Muszą też uważać, aby nieświadomie nie zostać fałszerzami
Jeden z naszych czytelników Jerzy Byra z Warszawy prowadzi firmę i chciał w reklamie wykorzystać wizerunek banknotu. Przedsiębiorca ten nie jest wyjątkiem, bo coraz więcej firm w swoich reklamach wykorzystuje wizerunki pieniędzy. - Byłem zdziwiony mnożącymi się trudnościami - mówi Byra. Specjalistyczny punkt odmówił mu np. wskanowania banknotu. Okazało się, że na komercyjne wykorzystanie banknotów m.in. z Bolesławem Chrobrym lub Kazimierzem Wielkim potrzebna jest zgoda NBP.Wizerunki te są bowiem określane specjalnym zarządzeniem prezesa NBP wprowadzającym je do obiegu. Bank zastrzega sobie prawo do wyrażania zgody na reprodukcje monet i banknotów, aby nie doszło do - jak głosi komunikat banku - "ich odwzorowania w formie dezawuującej polski pieniądz".Bankowcom trzeba przedstawić projekt reklamy. NBP nakazuje, żeby banknoty były reprodukowane tylko jednostronnie. Reprodukcje nie mogą też mieścić się w granicach 75 - 125 proc. prawdziwych wymiarów. - ...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA