Urzędnicy sami zamieszczają ogłoszenia o przetargach

Po zmianie przepisów o zamówieniach publicznych zamawiający mają problemy z ogłaszaniem przetargów
Obowiązujące od 11 czerwca znowelizowane prawo zamówień publicznych zmieniło zasady publikowania ogłoszeń. Dotychczas ogłoszenia o zamówieniach, których wartość nie przekraczała 60 tys. euro, urzędnicy zamieszczali sami na stronach internetowych Urzędu Zamówień Publicznych. Jeżeli wartość przekraczała tę kwotę, ale pozostawała poniżej tzw. progów unijnych, przesyłali ogłoszenia prezesowi UZP, a ten publikował je w Biuletynie Zamówień Publicznych. Teraz wszystkie ogłoszenia dotyczące zamówień o wartości niższej niż progi unijne są zamieszczane przez samych zamawiających. I tu pojawiły się problemy. Trzeba bowiem zarejestrować się w dwóch serwisach: UZP i BZP.Pierwsza z rejestracji odbywa się przez Internet przez wypełnienie elektronicznego formularza. Aby dokonać drugiej, urzędnicy również wypełniają formularz internetowy, z tą różnicą, że trzeba go wydrukować i przesłać pocztą pod adresem UZP.Po rejestracji urzędnicy dostają odrębne login...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL