fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Tylko potwierdzona kopia uchroni przed sankcjami

Osoby, które zamierzają złożyć ważny dla rozliczeń z fiskusem dokument, najpierw powinny zrobić jego kopię. To jedyny żelazny dowód, gdy urzędnik zgubi oryginał
Nikt nie zadba o nasz interes lepiej niż my sami - mówią doradcy podatkowi i apelują o zachowanie zdrowego rozsądku w relacjach z fiskusem. Tym bardziej że - jak twierdzą - nawet sąd przyzna się do zgubienia dokumentów, podczas gdy urzędnik skarbowy niekoniecznie.- Nigdy nie wysłałbym pocztą tak ważnych dokumentów jak oświadczenie w sprawie wyboru formy opodatkowania - podkreśla Marek Kolibski, doradca podatkowy z kancelarii Ożóg i Wspólnicy.- Takie dokumenty należy składać osobiście w biurze podawczym urzędu skarbowego i zadbać, aby na kopii pracownik przybił pieczątkę, która potwierdza dzień złożenia pisma. To jedyny żelazny dowód naszych racji w sporze z urzędem o to, czy taki dokument w ogóle został złożony.W relacjach z organami podatkowymi praktyką powinno więc być przechowywanie całej korespondencji z urzędem, także kopii dokumentów wysłanych pocztą (koniecznie listem poleconym), razem z dowodem nadania.- Jeśli podatnik nie będzie miał k...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA