Media

CNN już reklamowała Polskę, teraz zrobi to stacja France 24

Francuska telewizja informacyjna nadająca dla Europy, części USA i Bliskiego Wschodu, chce 10 grudnia przybliżyć polską politykę i gospodarkę swoim widzom
Nasz kraj przez cały dzień będzie głównym tematem informacyjnej telewizji France 24. Dziennikarze tej stacji przyjadą do Warszawy, by przyglądać się gospodarce i sytuacji politycznej nad Wisłą.
Programy nadawane z Polski będą mogli w czwartek obejrzeć widzowie France 24 w Europie, na Bliskim Wschodzie i we wschodniej części Stanów Zjednoczonych. F24 to druga w ostatnim czasie zagraniczna telewizja informacyjna, która swoim widzom przybliża nasz kraj. Rok temu robiła to amerykańska stacja CNN.
– Polska jest krajem, o którym we Francji dużo się mówi, zwłaszcza od czasu jej wejścia do Unii Europejskiej – tak Nathalie Lenfant z France 24 tłumaczy powody zainteresowania naszym krajem. – Będziemy mówić nie tylko o najważniejszych wydarzeniach związanych z Polską, jej polityką i miejscem w Europie, ale także je objaśniać i proponować widzom debatę, w której udział wezmą zaproszeni goście – tłumaczy.  Kogo stacja będzie gościć? Tego na razie nie chce zdradzać. Wiadomo za to, o czym będzie z nimi rozmawiać. – Zapytamy, czy Polska w sferze bezpieczeństwa pójdzie za Obamą, jak jest z ochroną środowiska w waszym kraju, bo akurat będzie trwał szczyt klimatyczny w Kopenhadze – zapowiada „Rz” Lenfant. W programie „Tydzień w Europie” reporterzy przyjrzą się polskiej gospodarce. – To ciekawy temat, bo przecież jesteście jedynym krajem w Europie, który zanotował wzrost gospodarczy – mówi Lenfant.  France 24 wyśle do Polski czterech dziennikarzy. M.in. Jeana-Bernarda Cadiera i Roberta Parsonsa. Pierwszy poprowadzi program w języku francuskim, drugi w angielskim. Debaty będzie można śledzić także na miejscu w polskim studiu France 24, którym 10 grudnia stanie się gmach biblioteki UW. Francuska stacja nagra swoje programy we współpracy z agencją informacyjną TVN, która zapewni ich realizację. Dojdzie także do spotkania szefów TVN 24 i France 24. – To jedna z firm medialnych, która może być dla nas partnerem – podkreśla Adam Pieczyński, szef kanału informacyjnego TVN. Już w listopadzie agencja TVN zrealizowała dla France 24 produkcję telewizyjną z obchodów 20. rocznicy upadku muru berlińskiego. France 24 działa od trzech lat. W tej chwili można ją oglądać w 160 krajach świata. Nadaje w trzech językach: francuskim, angielskim i arabskim. W ciągu tygodnia stację ogląda 20 milionów widzów, a portal stacji w ciągu miesiąca odwiedza 5 milionów osób.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL