Biznes

Stock szuka hodowców trawy żubrowej

Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski
Producenci wódki szukają sposobów, aby zrekompensować zakaz reklamy. Jednym z nich są nietypowe ogłoszenia o pracę
Zaskakujący anons zamieściła właśnie firma Stock Polska, lider polskiego rynku wódki. Informuje w nim, że poszukuje hodowców trawy żubrowej. Za jej uprawę w doniczkach, pielęgnację i dostarczenie do siedziby firmy jest gotowa zapłacić 5000 zł. Jak można dowiedzieć się ze stworzonej przez Stock strony internetowej spośród kandydatów z doświadczeniem w zielarstwie, ogrodnictwie i rolnictwie wybierze pięć osób do hodowli trawy.
Ogłoszenie Stocka Polska nie pojawiłoby się z pewnością, gdyby w Polsce można było reklamować moce alkohole. Zgodnie z obowiązującym prawem napoje zawierające więcej niż 4,5 proc. alkoholu inne piwo mogą tylko reklamować w punktach sprzedaż. A to znacznie utrudnia dotarcie do konsumentów. Tymczasem Stock Polska, o czym informowała już "Rz" wprowadził na rynek żołądkową gorzką na trawie żubrowej. Jego największym konkurentem jest żubrówka produkowana przez Central European Distribution Corporation, który jest największym konkurentem Stocka. Plany producenta żołądkowej gorzkiej są ambitne. Stock zapowiada, że w ciągu dwóch, trzech lat jego nowy produkt może zdobyć ok. 6 proc. segmentu wódek smakowych. Producenci wódki od dwa szukają sposobów na dotarcie dotarcia do konsumentów. W tym roku CEDC ogłosił nabór na młodszego farciarza . Na ogłoszenie odpowiedziało ponad 6,5 tys. kandydatów. Młodszy farciarz pracuje przy organizacji imprez podczas których promowane są marki CEDC oraz zajmuje się koordynacją pracy m.in. ambasadorek Bols. Uwagę na wódkę mają zwracać także znane nazwiska. W tym roku CEDC zatrudnił projektantkę mody Violę Śpiechowicz do stworzenia limitowanej edycji miniaturowych ubrań, które znajdą się na butelkach Żubrówki.
Limitowana kolekcja trafiła także do znanych artystów, m.in. do piosenkarza Marka Knopflera oraz aktorki Sophie Marceau. Ze znany twarzy korzysta także Stock. Żołądkową gorzką promowała Maryla Rodowicz. Obecnie robi to aktor Krzysztof Kowalewski. Zdjęcia do ostatniej kampanii marki Luksusowa (obecnie należy do Pernod Ricard) wykonał znany fotograf reklamowy Simon Puschmann. W 2007 roku do Polski trafiła wódka Wyborowa Exquisite w butelce zaprojektowanej przez Franka Gehry’ego, jednego z najbardziej znanych architektów świata.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL