Warszawa

Emilia powraca, miasto się zmienia

Renowacji neonu, który ma ponad dwa metry wysokości, podjęli się pracownicy firmy Reklama, od pół wieku zajmującej się warszawskimi reklamami świetlnymi
Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska
Punktualnie o godz. 18.40 hałas przejeżdżających pod pawilonem meblowym Emilia samochodów zaczęły w sobotę zagłuszać brawa. Firmowy neon znów zaczął świecić!
Odpalenie odrestaurowanej świetlnej reklamy Emilii obwieściło w sobotę otwarcie nowego festiwalu projektowania „Warszawa w budowie”. Razem z nim zaświeciły się wiszące przy wejściu do pawilonu kubiki.
Nadanie drugiego życia dawnym reklamom to próba zawiązania dyskusji na temat przemian miejskiego designu. – Projektowanie w Warszawie oceniamy raczej krytycznie. Jest tu oczywiście wiele do zrobienia, ale jest też duży potencjał, o którym warto rozmawiać – mówiła na otwarciu Joanna Mytkowska, dyrektor Muzeum Sztuki Nowoczesnej.
Zarówno w tymczasowej siedzibie placówki przy Pańskiej 3, jak i w połączonej z nią szklanym przejściem Emilii można oglądać prace kilkudziesięciu artystów starających się uporać z miejską przestrzenią. Rozprawić się z nią postanowiła także Daniela Braham, autorka ulicznej instalacji „Wielka kłótnia” pod PKiN. Niemal dwumiesięczny festiwal, przygotowany w ramach starań Warszawy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016, to przede wszystkim okazja do spotkań z architektami, urbanistami czy historykami sztuki. Poza wystawami towarzyszą mu bowiem dyskusje, wykłady i warsztaty. Szczegółowy program na [link=http://www.warszawawbudowie.pl]www.warszawawbudowie.pl[/link].
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL