Media i internet

Sprzedażowa zapaść „Newsweeka” i „Przekroju”

Wśród tygodników opinii w I kw. sprzedaż poprawiły tylko dwa tytuły.
Rzeczpospolita
O prawie 3 proc. spadła w I kwartale tego roku łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii w Polsce
W sumie w I kwartale tego roku sprzedano w Polsce 957,7 tys. egzemplarzy tygodników, o 2,85 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących rozpowszechnianie płatne razem.
W I kwartale wzrosła sprzedaż tylko dwóch tytułów. Pierwszym jest publikujący przedruki z polskiej prasy „Tygodnik Angora”. Jego wynik był wyższy o 6,9 proc. niż rok wcześniej i wynosił 315,3 tys. egz. Drugim tytułem, który nie odnotował spadków, był katolicki „Gość Niedzielny”. Jego średnia sprzedaż była o 3,2 proc. wyższa i wyniosła 136,8 tys. egz. Pozostałe tytuły sprzedawały się gorzej niż rok wcześniej. Stabilne wyniki miała „Polityka”, która sprzedawała średnio 148,2 tys. egz., tylko o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej, oraz tygodnik „Wprost” – 111,4 tys. egz. (spadek o 0,4 proc.).
Pozostałym wiodło się dużo gorzej. Sprzedaż „Newsweeka Polska” wynosiła 105,5 tys. egz. (spadek o 18,2 proc.), a „Przekrój” sprzedawał 52,7 tys. egz., aż o 30 proc. mniej niż rok wcześniej. „Gazeta Polska” sprzedawała średnio 25,1 tys. egz. (spadek o 2,1 proc.), „Przegląd” – 23 tys. egz. (spadek o 9,5 proc.), katolicki „Tygodnik Powszechny” – 21,9 tys. egz. (spadek o 4,8 proc.), a publikujący przedruki z prasy zagranicznej tygodnik „Forum” – 17,9 tys. egz. (spadek o 5,5 proc.). Tygodniki cierpią z powodu spadku wpływów z reklam. Niedawno o finansową pomoc apelował do czytelników „Tygodnik Powszechny”, który w kwietniu poinformował, że dzięki temu otrzymał co najmniej 130 tys. zł. Jego większościowy właściciel, grupa ITI, nie chce po raz kolejny dofinansowywać gazety, której według koncernu niewiele brakuje do osiągnięcia rentowności.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL