Artykuł promocyjny producenta napojów Coca-Cola
Indeks Zrównoważonego Rozwoju Dow Jones ocenia największe podmioty notowane na giełdzie pod względem aspektów pozafinansowych, takich jak transparentność, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami oraz działania prośrodowiskowe. Spośród 9400 firm z 62 różnych branż tylko 1 procent osiągnął tak wysokie oceny jak Coca-Cola HBC. Oznacza to, że organizacja jest w czołówce nie tylko w kategorii producentów napojów, ale także wśród wszystkich przedsiębiorstw uwzględnionych w rankingu.
Firma znalazła się także na niedawno opublikowanej liście producentów docenionych przez Carbon Disclosure Project. To organizacja non profit, która prowadzi globalny system oceny poziomu emisji gazów cieplarnianych oraz strategii dotyczących zmian klimatycznych. Przyporządkowuje im notę od A do D, przy czym A to wynik najwyższy. Coca-Cola HBC została doceniona za zaangażowanie w przeciwdziałanie zmianom klimatu i ochronę zasobów wodnych oraz raportowanie swoich inicjatyw, m.in. publikując roczne sprawozdania korporacyjne czy informacje na temat wpływu społecznego i środowiskowego oraz innych istotnych aspektów biznesu. Dołącza tym samym do ekskluzywnego grona firm, które uzyskały podwójną ocenę „A”.
– To wynik naszej jasnej wizji i celów związanych ze zrównoważonym rozwojem, naszego odważnego i przedsiębiorczego podejścia oraz silnego przekonania, że odpowiedzialny biznes naprawdę napędza wzrost i przynosi wartość firmie. Nieustanne inwestycje w technologie, innowacje, partnerstwa i gotowość do próbowania nowych rzeczy pomagają także kształtować naszą ścieżkę zrównoważonego rozwoju – powiedział dyrektor generalny Coca-Cola HBC Zoran Bogdanovic.
Coca-Cola HBC w Polsce i krajach bałtyckich pełni ważną rolę w realizacji globalnych zobowiązań, od 16 lat przedstawiając ich efekty w corocznych raportach ESG. Dotyczą one m.in. strategii Net Zero, w ramach której do 2040 roku firma zamierza stać się neutralna klimatycznie. Od 2010 roku Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie zredukowała poziom emisji CO2 o 44 proc. Było to możliwe m.in dzięki zmianom w opakowaniach oraz zmniejszeniu śladu generowanego w takich obszarach jak flota czy urządzenia chłodnicze. Firma inwestuje w auta hybrydowe oraz elektryczne, a także konsekwentnie wymienia lodówki w punktach sprzedaży na niskoemisyjne, co zaowocowało redukcją emisji CO2 o ponad 63 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat.