Reklama
Rozwiń

Zgodna współpraca i ostra konkurencja na europejskim rynku

Koncerny samochodowe walczą z producentami części o dostęp do rynku napraw. To ostre starcie, od którego wyniku zależy podział rynku pomiędzy autoryzowane serwisy i warsztaty niezależne.

Publikacja: 18.04.2017 20:30

Ponad 70 proc. wartości auta powstaje u dostawców części. Każdy koncern ma „własnego" dostawcę: dla marek niemieckich są to przede wszystkim Bosch, Continental i ZF, dla francuskich Valeo, Toyota korzysta w wielu wypadkach z komponentów Denso, a General Motors blisko współpracuje z Delphi. Własną grupę dostawców rozwinął Hyundai.

Taka symbioza jest konieczna, bo innowacje pomagają koncernom samochodowym zbudować swój wizerunek oraz zdobyć rynek. Tymczasem wiele z wynalazków, jak np. ABS, ESP, reflektory diodowe i laserowe, powstało najpierw w laboratoriach dostawców, a koncerny samochodowe jedynie dostosowały je do swoich potrzeb.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Analizy Rzeczpospolitej
Budownictwu potrzeba prewencji
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Analizy Rzeczpospolitej
Nowe technologie wspierają mury
Analizy Rzeczpospolitej
Weryfikacja kontrahenta, czyli ocena szans i zagrożeń w sektorze TSL
Analizy Rzeczpospolitej
Dla szybszego rozwoju trzeba inwestować w nowe technologie
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy