KPMG działa w Polsce od kilkudziesięciu lat – jak przez ten czas ewoluował Wasz biznes? Jakie będą Pani priorytety w zarządzaniu firmą?
W przyszłym roku będziemy obchodzić 30-lecie naszej działalności w Polsce, a od powstania pierwszego biura w Londynie mija już 150 lat. W Polsce nasza firma rozwijała się razem z rynkami finansowymi i gospodarką. W czasie transformacji wspieraliśmy rozwój wielu polskich przedsiębiorstw a firmy z tzw. wielkiej czwórki były oknem na świat nie tylko w zakresie międzynarodowych standardów rachunkowości, ale również zasad ładu korporacyjnego czy zarządzania ryzykiem. Natomiast obecnie trendy w naszej branży zdecydowanie wyznacza postęp technologiczny. Jeśli chodzi o moje priorytety w zarządzaniu firmą to zasadniczo są dwa: klienci i pracownicy. Chcemy jeszcze bardziej otwierać się na potrzeby naszych klientów dostarczając im innowacyjne rozwiązania o wysokiej jakości. Pracownicy są filarem naszej działalności i dlatego dbałość o ich rozwój jest dla nas sprawą kluczową.
Jakie są najważniejsze obszary Waszej działalności?
Działalność KPMG opiera się na trzech liniach biznesowych: audycie, doradztwie podatkowym i doradztwie biznesowym. KPMG znana jest z tego, że jesteśmy liderem usług audytorskich w Polsce. Audyt, dla nas, odgrywa pierwszoplanową rolę w budowaniu zaufania i reputacji na rynku. Warto jednak podkreślić, iż przeważająca większość świadczonych usług dla klientów to doradztwo podatkowe i biznesowe i to właśnie w doradztwie widzimy największe pole do rozwoju dla naszej praktyki. Wszystkie te obszary przechodzą transformację związaną z nowymi technologiami.
O jakie konkretnie technologie chodzi?