fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rośnie popyt na ekspertów od UX

Fotorzepa, Robert Gardziński Robert Gardziński
Hubert Anyżewski | Na rynku przewagą konkurencyjną zaczyna być to, co nazywamy doświadczeniem produktu: moment pierwszego zetknięcia z nim i ocena, czy to był kontakt fajny – mówi specjalista od UX designu.

Rz: Ile osób w Polsce rozumie terminy takie jak „projektowanie interakcji" czy „architektura informacji?

Hubert Anyżewski: Dokładnych danych na ten temat nie ma, ale na pewno mówimy o tysiącach osób, wnioskując z zainteresowania branżowymi wydarzeniami, profilami w mediach społecznościowych, liczbą odbiorców branżowych blogów czy studentów kierunku UX design, które miałem przyjemność założyć i prowadzę. W wspomnianych studiach mamy po osób zainteresowanych w trzech miastach, na rynku jest już ok. 400 absolwentów tego kierunku, do tego ok. 350-400 osób co roku odwiedza konferencje UX Poland. A to przecież nie wszyscy zainteresowani.

Jaka jest wiedza polskich firm na ten temat i czy w ogóle powinny wiedzieć, co oznacza termin „user experience"?

Na pewno jest już na rynku świadomość UX i ona rośnie. Cały UX to nowe podejście do sposobu projektowania nowych rozwiązań. Świat i biznes w ostatnich latach bardzo się zmieniły. Padają ikoniczne kolosy w rodzaj...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA