fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Unia Europejska

15 lat w Unii. Jedni świętują, inni protestują

Polska Fundacja Narodowa
"PiS podpisywał Traktat Lizboński, to niech się tłumaczy. PiS spowodował, że utraciliśmy suwerenność. Powinni na kolanach przepraszać" - mówił Janusz Korwin-Mikke, lider Konfederacji i partii KORWiN, do zgromadzonych na pl. Zamkowym w Warszawie, którzy przyszli wziąć udział w Marszu Suwerenności.

Marsz zorganizowała wystawiająca listy w wyborach do PE koalicja Konfederacja KORWiN Braun Liroy Narodowcy, stowarzyszenie Marsz Niepodległości oraz Młodzież Wszechpolską w związku z 15. rocznicą wejścia Polski do UE.

Wokół organizacji tej manifestacji narosły liczne kontrowersje. W piątek władze stolicy wydały zakaz organizacji Marszu Suwerenności. Jednak Sąd Apelacyjny w Warszawie zmienił tę decyzję.

Władze stolicy zapowiedziały, że jeśli na marszu pojawią się hasła rasistowskie, ksenofobiczne czy faszystowskie, demonstracja zostanie natychmiast rozwiązana.

Tymczasem w wielu innych miejscach na różne sposoby świętowano 15. rocznicę akcesji.

„Dziś rozstrzyga się przyszłość Unii Europejskiej, czy będzie wzmacniana, czy osłabiana” - mówił kandydat Koalicji Europejskiej do Parlamentu Europejskiego Włodzimierz Cimoszewicz podczas zorganizowanego pod pomnikiem Ignacego Daszyńskiego w Warszawie Pikniku Europejskiego.

Z kolei Władysław Kosiniak-Kamysz w liście skierowanym do posłów RP zwrócił się o poparcie projektu PSL w sprawie wpisania członkostwa Polski w UE do konstytucji. "20 lat temu w Polskim Parlamencie ojciec święty Jan Paweł II przemawiał i mówił o potrzebie umacniania obecności Polski w jednoczącej się Europie i bezpieczeństwa Polski. Idąc za tymi słowami, biorąc je na poważnie, a nie tylko od święta, przygotowaliśmy zmianę w konstytucji tak, żeby żadnemu środowisku politycznemu, żadnej grupie nie przyszło nawet do głowy wyprowadzanie Polski z UE" - mówił Kosiniak-Kamysz.

W dziewięciu krajach wyświetlane są spoty „15 lat razem w Unii Europejskiej”. 1 maja ruszyła bowiem kampania Polskiej Fundacji Narodowej w mediach społecznościowych, która jest skierowana do obywateli krajów członkowskich Unii Europejskiej, z którymi Polska 15 lat weszła do tej wspólnoty. Ich odbiorcami są mieszkańcy Czech, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Słowacji, Słowenii, Węgier i Cypru.

W spotach występują dzieci, które odpowiadają na proste pytania.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA