Z opublikowanego ogłoszenia wynika, że teraz takiego systemu nie ma. Na stronie internetowej KPRM opublikowane zostało zapytanie, którego celem jest rozpoznaniu rynku i uzyskanie wiedzy na temat kosztów zrealizowania zamówienia czyli „szacunkowych kosztów dostawy, wdrożenia, uruchomienia, przeprowadzenia szkoleń, opracowania dokumentacji oraz świadczenia usług wsparcia dla systemu informatycznego służącego do zarządzania transportem lotniczym". Ogłoszenie to nie stanowi – podkreśla urząd, oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego.
Z opisu wymagań wynika, że KPRM sonduje stworzenie systemu przeznaczonego do zarządzania transportem lotniczym na potrzeby osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe. Dane wprowadzać będą do niego Kancelaria Prezydenta RP, KPRM, Kancelaria Senatu oraz Kancelaria Sejmu.
System ma gromadzić następujące dane: typ statku powietrznego, dysponent statku powietrznego, imiona i nazwiska pasażerów lotu, ze wskazaniem kategorii do której należą (na każdym odcinku lotu), w tym m.in. nazwę stacji/gazety reprezentowanej przez dziennikarzy, wnioskowany status lotu na poszczególnych odcinkach, termin wnioskowania o status lotu, godzina przekazania informacji o gotowości do startu na każdym odcinku lotu, godzina wylądowania samolotu.
Odrębną funkcją „systemu o charakterze informacyjno-rezerwacyjnym" dla wszystkich czterech Kancelarii będzie grafik lotów utworzony w podziale na lata, miesiące i dni miesiąca oraz na poszczególne typy statków powietrznych. Każda Kancelaria będzie mogła zarezerwować swój lot i widzieć co rezerwowały pozostałe Kancelarie – wynika z opublikowanego przez KPRM opisu. A także będzie miała możliwość wprowadzania innych rezerwacji niż na swoje potrzeby (np. na potrzeby ewentualnych innych resortów).
Głównym administratorem systemu będzie KPRM, ale każda z Kancelarii będzie administrowała systemem „w zakresie zarządzania uprawnieniami dostępu dla swoich pracowników, w zakresie zarządzania własnymi listami".