Każdy żołnierz ma założone konto na platformie, która zwykle jest wykorzystywana przez korporacje do wewnętrznej komunikacji. WOT korzysta z narzędzi pakietu biurowego Yammer.
Możliwość korzystania z takiego rozwiązania jest pionierska w polskich Siłach Zbrojnych, bowiem dostęp do zawartych tam informacji jest możliwy dla żołnierzy spoza jednostki wojskowej, czyli np. z domu.
W rozwiązaniu wykorzystywanym przez WOT połączenie i dostęp do wewnętrznej zasobów są szyfrowane, wejście do sieci wymaga autoryzacji kodu, który użytkownik otrzymuje smsem na telefon komórkowy, tak samo jak w przypadku bankowości internetowej. Każdy żołnierz WOT ma założony własny profil, posiada też swoją skrzynkę e-mailową, na którą otrzymuje informacje. Oczywiście tylko jawne.
Narzędzie to przede wszystkim służy do komunikacji wewnętrznej, znajdują się tam informacje przydatne dla każdego żołnierza np. dotyczące utrzymania kondycji fizycznej, wytyczne dotyczące szkoleń rotacyjnych, akty prawne, ale też stworzone są grupy hobbystyczne. Jest też e-learning, który wspomaga szkolenie, blog, galeria zdjęć.
Platforma ta pozwala też na prowadzenie wewnętrznej dyskusji na temat problemów, jakie pojawiają się w trakcie służby zamiast w otwartych mediach społecznościowych. Umożliwia też szybkie sprawdzenie, czy jakaś osoba, która twierdzi, że jest w WOT rzeczywiście nosi mundur tej formacji.