Reklama

Pod presją celów biznesowych szef poświęci szczerość i wysokie morale

Polscy menedżerowie najwyżej cenią kompetencje zadaniowe, a szczególnie skuteczność. Dużo mniejszą wagę przywiązują do zarządzania emocjami, co może być ryzykowne dla firm w czasach rynku pracownika.

Publikacja: 05.05.2019 21:00

Pod presją celów biznesowych szef poświęci szczerość i wysokie morale

Foto: 123RF

Menedżer powinien przede wszystkim umieć działać pod presją, określać priorytety, nie bać się podejmować decyzji i konsekwentnie realizować plan. Dużo mniej istotne na kierowniczym czy dyrektorskim stanowisku są umiejętności coachingowe, empatia, zarządzanie emocjami.

Taki obraz szefów – niezbyt optymistyczny dla pracowników – przedstawia udostępnione „Rzeczpospolitej" badanie Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów (GFKM).

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
Setki firm jest chętnych do testu krótszego czasu pracy. Czy to wystarczy?
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Reklama
Reklama