Plantatorów oburzyła reklama jednej z przypraw, w której argumentem przemawiającym na najlepszą jakością i smakiem ma być fakt, iż w składzie przyprawy znajduje się najlepsza papryka, bo hiszpańska - informuje portal farmer.pl.

Plantatorzy chcą, by Unilever zaprzestał emisji reklamy i napisali list otwarty do koncernu oraz mediów, Ministerstwa Rolnictwa, organizacji rolniczych oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

"My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem, niż ta produkowana w Hiszpanii" - napisano w liście.

Polscy producenci zwracają uwagę, że tego typu reklamy są niedopuszczalne w odniesieniu do wszelkich polskich produktów rolnych, szczególnie owoców i warzyw.  Ich zdaniem takie reklamy niszczą dobrą markę polskiej produktów.

Koncern Unilever zapewnia, że nie zamierzał tą reklamą wpływać na wizerunek producentów papryki w Polsce. "Wspomniana reklama jest częścią większej kampanii przypraw. Wśród nich posiadamy również te, które pochodzą od polskich producentów, takie jak kminek oraz tymianek, a w przyszłości planujemy poszerzenie gamy przypraw pochodzących z Polski o kolejne produkty" - napisał portalowi farmer.pl Michał Krygier, dyrektor Unilever Polska i zaprosił zarząd stowarzyszenia producentów papryki spod Radomia na spotkanie, w celu omówienia problemu i wypracowania kompromisu.