Ranking firm doradztwa podatkowego 2018: najlepsze strony internetowe

Po raz pierwszy ocenialiśmy strony internetowe firm i kancelarii podatkowych. Najbardziej przejrzyste dla użytkowników witryny mają ECDDP, Mariański Group i Grant Thornton.

Aktualizacja: 30.06.2018 08:12 Publikacja: 30.06.2018 07:30

Ranking firm doradztwa podatkowego 2018: najlepsze strony internetowe

Foto: Fotolia.com

Strony internetowe to wizytówka, która pomaga przyciągnąć nowych klientów. W tym roku po raz pierwszy przyznajemy nagrody za witryny prowadzone przez firmy i kancelarie.

W tej konkurencji wzięło udział 40 uczestników rankingu. Wyboru dokonała kapituła złożona z praktyków i ekspertów zajmujących się marketingiem prawniczym. Wśród nich znaleźli się: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Bartosz Pilitowski, prezes Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych; Marcin Tomczak, partner w firmie Tomczak Stanisławski, oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej".

Zobacz także: Ranking doradców podatkowych - najlepsi specjaliści

 

Liczy się wygląd i szybkość działania

Członkowie kapituły wzięli pod uwagę takie elementy, jak: treść, szata graficzna, komunikacja marketingowa, dostępność i szybkość działania, przedstawienie zespołu, animacje i zdjęcia oraz dopracowanie szczegółów. Liczyła się także dostępność stron dla osób niepełnosprawnych.

 

Najwięcej punktów we wszystkich tych kategoriach zdobyła firma ECDDP z Krakowa. Tuż za nią uplasowała się kancelaria Mariański Group z Łodzi, która w tej kategorii zajęła pierwsze miejsce w rankingu kancelarii prawniczych „Rzeczpospolitej". Trzecia była firma Grant Thornton z Poznania.

– Serwisy internetowe tych firm są bardzo przejrzyste i widać na nich świeże podejście. Dostrzegam też strategiczne różnice. Strona firmy ECDDP skierowana jest do nowych użytkowników, jej celem jest przyciągnięcie nowych klientów. Z kolei witryna Grant Thornton adresowana jest do aktualnych klientów i powracających użytkowników. Jej celem jest dostarczanie im nowych interesujących informacji o podatkach – mówi Marcin Tomczak.

Coś dla nowych, coś dla starych

Kapituła oceniła, że strony firm i kancelarii podatkowych prezentują wyższy poziom niż firm prawniczych.

– Wynika to w dużej mierze ze skali działalności. To firmy należące do wielkiej czwórki lub aspirujące do tego, by konkurować z wielką czwórką. Dlatego ich strony internetowe są dużo bardziej korporacyjne i zachowują określony szyk – uważa Marcin Tomczak. Jego zdaniem, by zwiększyć swoją konkurencyjność w internecie, firmy i kancelarie muszą zadbać o to, by ich strony WWW były bardziej czytelne i użyteczne. Muszą też odpowiedzieć sobie na pytanie, czy celem strony ma być pozyskanie nowych użytkowników czy też utrzymanie dotychczasowych.

Co ciekawe, w kategorii stron internetowych wyróżniają się firmy i kancelarie spoza stolicy. Mające siedziby w poszczególnych regionach Polski znalazły się nie tylko w czołówce. Zgodnie z werdyktem kapituły czwarte miejsce należy do strony internetowej Taxpoint z Krakowa. Piąte zaś do strony należącej do TaxAdvisors Group z Wrocławia.

Zobacz także: Znamy największe firmy doradztwa podatkowego

Miejsce szóste zajęła strona kancelarii Olsiński i Wspólnicy, siódme zaś witryna kancelarii PATH Augustyniak, Hatylak i Wspólnicy, a miejsce ósme TLA Smoczyński Koniewski z Wrocławia.

Na miejscu dziewiątym mamy PwC, która jako jedyna z wielkiej czwórki znalazła się w pierwszej dziesiątce zestawienia. Firma PwC przedstawiła do oceny kapituły aż trzy strony internetowe, poświęcone innym zagadnieniom. Na miejscu dziesiątym znalazła się firma Advicero Tax.

Wiele firm i kancelarii wykorzystuje swoje strony internetowe, by podzielić się wiedzą i zamieścić porady praktyczne dla klientów. Przykładem jest strona kontrolapodatkowa.pl, prowadzona przez kancelarię Mariański Group. Blog z komentarzami do aktualnych zmian podatkowych prowadzą też m.in. kancelarie Advicero Tax i TLA Smoczyński Koniewski.

Zobacz wyniki 12. edycji Rankingu

Strony internetowe to wizytówka, która pomaga przyciągnąć nowych klientów. W tym roku po raz pierwszy przyznajemy nagrody za witryny prowadzone przez firmy i kancelarie.

W tej konkurencji wzięło udział 40 uczestników rankingu. Wyboru dokonała kapituła złożona z praktyków i ekspertów zajmujących się marketingiem prawniczym. Wśród nich znaleźli się: Joanna Parafianowicz, adwokat, redaktor portalu pokojadwokacki.pl; Bartosz Pilitowski, prezes Court Watch Polska; Grzegorz Furgał, doradca Krajowej Rady Radców Prawnych; Marcin Tomczak, partner w firmie Tomczak Stanisławski, oraz Michał Błazik, szef działu prawo online „Rzeczpospolitej".

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego