Reklama
Rozwiń
Reklama

Kod genetyczny bezpieczeństwa

Musimy zbudować kompleksową odporność państwa nie tylko na zagrożenia militarne – pisze członek Rady Ministrów.

Aktualizacja: 11.05.2020 18:36 Publikacja: 11.05.2020 17:41

Szef KPRM Michał Dworczyk.

Szef KPRM Michał Dworczyk.

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Rada Ministrów przyjęła 30 kwietnia Strategię Bezpieczeństwa Narodowego (SBN), a następnie dokument został przekazany do prezydenta Andrzeja Dudy. Zatwierdzana przez prezydenta RP strategia jest najważniejszym dokumentem dotyczącym bezpieczeństwa w Polsce – można powiedzieć kodem genetycznym, decydującym o kośćcu i mięśniach systemu bezpieczeństwa państwa. Daje obraz aktualnego stanu organizmu oraz wskazuje perspektywę rozwoju w przyszłości.

Strategia ta została zbudowana w oparciu o cztery filary: bezpieczeństwo państwa i obywateli, Polska w systemie bezpieczeństwa międzynarodowego, tożsamość i dziedzictwo narodowe oraz rozwój społeczny i gospodarczy traktowane komplementarnie z ochroną środowiska.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie polityczno - społeczne
Maciej Strzembosz: Włodzimierz Czarzasty jest sprytny, ale nie fajny
Opinie polityczno - społeczne
Barbara Socha: W obliczu kryzysu demograficznego potrzebujemy nowego kontraktu społecznego
Opinie polityczno - społeczne
Zuzanna Dąbrowska: Wszyscy się cieszą, że Włodzimierz Czarzasty jest nowym marszałkiem
felietony
Jan Zielonka: Zapomniana wojna z Covid-19
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie polityczno - społeczne
Marek A. Cichocki: Recepta na pewną katastrofę Europy
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama