McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie

Sieć fast foodów McDonald's została ostro skrytykowana przez klientów za wykorzystywanie epidemii koronawirusa w swojej najnowszej reklamie. Teraz przeprasza za wszelkie „nieporozumienia”.

Aktualizacja: 27.03.2020 19:51 Publikacja: 27.03.2020 17:27

McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie

Foto: Bloomberg

Pandemia SARS-CoV-2 jest już nie tylko najważniejszym tematem na portalach informacyjnych, ale też zaczyna pojawiać się w kampaniach marketingowych. Firmy muszą jednak uważać na to, w jaki sposób wykorzystują ten niewątpliwie przykry i tragiczny temat do celów promocyjnych. Przekonał się o tym McDonald's, który - choć usiłował promować społecznie odpowiedzialne zachowania - spotkał się z silną krytyką internautów.

Zawinił brazylijski oddział sieci McDonald's, który opublikował na swoim koncie na Facebooku zmodyfikowane logo firmy. Przedstawia ono dwa rozdzielone łuki słynnego żółtego „M” na czerwonym tle. Reklama miała na celu zachęcenie klientów do zachowania bezpiecznej odległości między sobą i zapobiegania rozprzestrzeniania wirusa.

Choć akcja nawiązywała do apeli rządów promujących odpowiedzialne postawy w trakcie epidemii, nie spodobała się ona wielu klientom. Internauci zarzucili firmie, że wykorzystuje ona koronawirusa, przez którego giną ludzie, do celów biznesowych i poprawienia swojego wizerunku publicznego. Zwrócono także uwagę na to, że McDonald's podjął dotychczas niewiele konkretnych działań, by pomóc swoim pracownikom w tych trudnych czasach, zamiast tego woli „bawić się w zmienianie logo”.

Kontrowersyjną reklamę skomentował także Bernie Sanders, który ubiega się o nominację Demokratów do wyborów prezydenckich w USA. Polityk zwrócił się do sieci McDonald's, by dała swoim pracownikom płatne zwolnienia lekarskie w związku z koronawirusem.

McDonald's wystosował już przeprosiny, które opublikował w „New York Post”. „Jako marka działająca w blisko 120 krajach, ponosimy wspólną odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie” - napisał McDonald's w komunikacie. Firma dodała, że przeprasza za wszelkie nieporozumienia, które wynikły z jej próby przypomnienia klientom o tym, jak ważne jest zachowanie dystansu między ludźmi w tych niepewnych czasach.

McDonald's nie jest jedyną firmą, która zdecydowała się „rozdzielić” swoje logo w reakcji na pandemię. Podobne akcje przeprowadziły inne globalne marki, w tym Coca-Cola, Volkswagen, Audi i Nike. Nie wszystkie spotkały się z tak wielką falą krytyki. Niektórym klientom wyraźnie nie przeszkadzają kampanie reklamowe inspirowane koronawirusem, a nawet je chwalą. Na przykład jeden z barów szybkiej obsługi w Wietnamie, Hoang Tunga, zasłynął ze sprzedaży „koronaburgerów” - zielonych bułek w kształcie koronawirusa z dodatkami.

Pandemia SARS-CoV-2 jest już nie tylko najważniejszym tematem na portalach informacyjnych, ale też zaczyna pojawiać się w kampaniach marketingowych. Firmy muszą jednak uważać na to, w jaki sposób wykorzystują ten niewątpliwie przykry i tragiczny temat do celów promocyjnych. Przekonał się o tym McDonald's, który - choć usiłował promować społecznie odpowiedzialne zachowania - spotkał się z silną krytyką internautów.

Zawinił brazylijski oddział sieci McDonald's, który opublikował na swoim koncie na Facebooku zmodyfikowane logo firmy. Przedstawia ono dwa rozdzielone łuki słynnego żółtego „M” na czerwonym tle. Reklama miała na celu zachęcenie klientów do zachowania bezpiecznej odległości między sobą i zapobiegania rozprzestrzeniania wirusa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu
Przemysł spożywczy
Polacy przestaną kupować chiński miód? Mogą na to wpłynąć nowe przepisy
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Przemysł spożywczy
FAO: ceny żywności wzrosły w marcu po 7 miesiącach spadku