Reklama

Polacy ruszyli po 300 plus z programu „Dobry start"

Już 100 tys. rodziców złożyło wniosek o świadczenie „Dobry start".

Publikacja: 03.07.2018 07:23

Polacy ruszyli po 300 plus z programu „Dobry start"

Foto: AdobeStock

Już od niedzieli można ubiegać się o 300 zł na każde dziecko uczące się w szkole podstawowej, gimnazjalnej i średniej. To nowe świadczenie przyznawane w związku z rozpoczęciem rok szkolnego. Na razie wnioski można składać tylko elektronicznie.

– Pierwszego dnia naboru wniosków o 300+ i 500+ wpłynęło ich 110 tys. Z tego 90 tys. to wnioski o 300+ – poinformował w poniedziałek na Twitterze wiceminister rodziny i pracy Bartosz Marczuk. Jak twierdzi, wczesne rozpoczęcie starania o to świadczenie oznacza, że pierwsi rodzice mogą otrzymać pieniądze w sierpniu, a niewykluczone, że nawet w lipcu. Zgodnie z przepisami najpóźniej środki te muszą trafić do rodzin do końca września.

Wnioski można składać za pomocą programu Emp@tia, a także za pośrednictwem niektórych banków. Jak zapewnia resort, pierwsze dni składania wniosków przebiegły bez komplikacji.

Świadczenie „Dobry start" przysługuje dzieciom od 7. do 20. roku życia. Z wyłączeniem tych, którzy nie mają jeszcze 20 lat, a chodzą do szkół policealnych.

O świadczenie mogą też starać się rodzice sześciolatków, które w tym roku rozpoczną naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Ponadto 300+ przysługuje dłużej, do 24. roku życia, osobom niepełnosprawnym, które uczą się w szkołach czy ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Pieniądze otrzymają także dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej.

Reklama
Reklama

Wnioski o świadczenie są proste – wystarczy podać dane swoje i dzieci, a także adres szkoły, do której uczęszczają.

Z kolei wnioski w wersji papierowej można będzie składać w gminie od sierpnia. Rodzice zastępczy składają je w powiecie.

Świadczenie to nie wymaga wydania decyzji administracyjnej – o przyznaniu środków rodzice są tylko zawiadamiani. Ministerstwo namawia, by we wniosku podawać swój adres e-mail. Wtedy rodzic szybciej dowie się o tym, czy wniosek został rozpatrzony. Jest to także wygodne w momencie, gdy we wniosku zostanie popełniony błąd, np. literówka. Wówczas informacja o tym zostanie także przekazana za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Resort rodziny i pracy szacuje, że drogą elektroniczną zostanie złożony co trzeci wniosek.

Czytaj też: Rafalska: nie wszyscy uczniowie dostaną 300plus

Prawo w Polsce
Gdzie wyrzucać stare ubrania? Od 1 stycznia nie wszyscy będą musieli wozić je na PSZOK
Praca, Emerytury i renty
Aż cztery zmiany w grudniu 2025. Nowy harmonogram wypłat 800 plus
Prawo na świecie
Czy będzie problem z uznawaniem rozwodów administracyjnych za granicą?
Nieruchomości
Nowe obowiązki dla właścicieli nieruchomości. Które budynki obejmą w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Nieruchomości
Książeczka mieszkaniowa wciąż jest trochę warta
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama