Reklama

Trzeba być tam, gdzie firmy szukają pracowników

Przymierzając się do zmiany pracodawcy, warto sięgnąć po pomoc znajomych i rodziny, przeglądać ogłoszenia na portalach rekrutacyjnych. Nie zapominajmy o stronach internetowych firm i urzędach pracy.

Publikacja: 13.10.2019 21:00

Trzeba być tam, gdzie firmy szukają pracowników

Foto: Adobe Stock

Przedstawiciele firm (najczęściej menedżerowie) uczestniczący w niedawnym Barometrze Rynku Pracy Work Service pytani o sposób poszukiwania nowych pracowników najczęściej wskazywali rekomendacje znajomych. Warto jednak zwrócić uwagę, że na pierwszym miejscu stawiali rekomendacje swoich znajomych, a dopiero nieco dalej polecenia swoich pracowników.

Te jednak bardzo zyskują na popularności i w wielu firmach mają już formę zorganizowanego programu z systemem premii za skuteczne rekomendacje. Łukasz Małecki, współzałożyciel i prezes spółki MGM HR Solution, która pod marką ShareHire rozwija outsourcing programów poleceń rekrutacyjnych, twierdzi, że ma już do nich dostęp ponad 150 tys. pracowników z prawie 40 firm. Wśród nich są znane banki, firmy IT i centra nowoczesnych usług dla biznesu, które jako pierwsze w Polsce zaczęły wprowadzać premie za skuteczną rekomendację pracownika.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama