@wnukmaciej: Jakie zabezpieczenia antykorupcyjne i antyfraudowe planujecie zastosować? Czy wzorem Berlina nie warto wdrożyć procedur Paktu Uczciwości, ale już od obecnego etapu planowania? KE promuje „Integrity Pacts” w wybranych inwestycjach z udziałem środków unijnych.
Zależy nam na maksymalnej transparentności tego procesu, dlatego jesteśmy gotowi korzystać nie tylko z tarczy antykorupcyjnej, ale także jesteśmy otwarci na inne rozwiązania w tym zakresie.
@ZwolinskiAdrian: Czy istnieją, a jeśli tak jakie są szacunki kosztów marketingu/informacji o CPK? Jakie przewagi konkurencyjne miałoby CPK wobec konkurencji w UE i lotniska w Stambule?
Dzisiaj koszty komunikacyjne są włączane do kosztów funkcjonowania spółki celowej, powołanej na podstawie ustawy. Zainteresowanie tą inwestycją wskazuje, że akcji informowania o projekcie musimy poświęcić więcej uwagi.
@AdamPuchejda: Czy przeprowadziliście państwo analizę ryzyk związanych z budową CPK, a jeśli tak, czy mogą państwo ujawnić ten dokument?
Analiza ryzyk na poziomie rządowym została przedstawiona w koncepcji CPK przyjętej w listopadzie zeszłego roku. Spółka celowa będzie państwową osobą prawną koordynująca wszystkie działania i inwestycje wchodzące w skład programu CPK. Jej działalność nie jest nastawiona na zysk. Na zysk będzie nastawiona budowa samego lotniska. Dochody z tej inwestycji przypadną inwestorom, którzy zdecydują na co chcą je przeznaczyć.
@MarekTatala: Jakie będą szacunkowe koszty dojazdu szybkim pociągiem do CPK dla zwykłych pasażerów? Jaki będzie szacunkowy koszty dojazdu taksówką? Czy realistyczna jest obietnica "darmowych przejazdów z kartą Warszawiaka" składana przez jednego z kandydatów?
Dojazd do CPK w 15 minut zapewni kolej w standardzie Pendolino. Z opłatami odpowiednimi do taryfikatora PKP. Dojazd kolejami podmiejskimi w ciągu 30 minut, można będzie zrealizować w ramach wspólnego biletu, czy Karty Warszawiaka.
Koszt dojazdu taksówką nie będzie większy, niż obecny na lotnisko w Modlinie
@MarekTatala: Dlaczego po wybudowaniu CPK nie można całkowicie zamknąć lotniska w Warszawie, dla lotów polityków, innych VIP czy wojska i całkowicie wykorzystać teren po lotnisku? Czy politycy nie mogą też latać z CPK? Czy wojsko nie może się przenieść na inne lotnisko?
Decyzję o przyszłości lotniska Chopina podejmiemy po ekspertyzach.
@DoliwaGorska: Czy CPK uwzględnia w swoich planach przewóz towarów koleją? Jeśli tak to, w jakim zakresie i na jaką skalę?
Cargo lotnicze jedynie w niewielkim stopniu może być dystrybuowane koleją. Rozważamy wprowadzenie szybkich przesyłek kurierskich transportowanych przez pociągi pasażerskie. Wyzwaniem dla ruchu kolejowego jest separacja ruchu pasażerskiego i towarowego.