Nowe możliwości, lepsza współpraca

Wygodniejsza i skuteczniejsza współpraca między wydawnictwami a firmami, które reklamują się w prasie i w internecie, szereg narzędzi ułatwiających codzienną pracę obu stronom - za pomocą portalu mediascaner.pl można prowadzić kampanie reklamowe, zdobywać nowych klientów, kupić lub sprzedać reklamę.

Publikacja: 08.03.2015 23:01

Nowe możliwości, lepsza współpraca

Foto: mediascaner

Portal ułatwia codzienną pracę handlowcom oraz wydawnictwom: oferuje aplikacje umożliwiające tworzenie i realizowanie kampanii, łatwy kontakt z użytkownikami. Oprócz tego zawiera skatalogowaną bazę wydawców i tytułów wraz z ich danymi sprzedażowymi, kontaktami, dzięki czemu dana firma zainteresowana reklamą, może sobie wyszukać takie nośniki w prasie i internecie, jakie najbardziej pasują do jej produktu.

Wspólnie ustalają strategię

Jednym z narzędzi portalu jest aplikacja do tworzenia media planów. - Dzięki niej można zaplanować całą aktywność mediową dla swojej firmy lub poszczególnych marek. Wystarczy ustawić daty kampanii, wybrać z bazy interesujące tytuły prasowe, ustalić rodzaje aktywności reklamowych i gotowe. Można prowadzić wiele kampanii jednocześnie, ponieważ tzw. przypominacz będzie wysyłał informację o zaplanowanych terminach czy zadaniach do wykonania - mówi Karolina Haczykowska-Fidrych, prezes zarządu spółki Lowa, właściciel portalu mediascaner.pl. Wszystkie zapisane dane można udostępniać także innym osobom oraz na bieżąco aktualizować. - To znacznie ułatwia pracę. Obecnie osoba zajmująca się reklamą w firmie i osoba reprezentująca wydawcę, wymieniają się kilkoma, a nawet kilkudziesięcioma e-mailami oraz telefonami dziennie. Materiały prasowe zawsze się zmieniają, co powoduje, że trzeba stale być w kontakcie i notować zmiany. Dzięki aplikacji te osoby mogą prowadzić wspólne notatki i wspólnie budować plan: ustalają koszty, strategię marketingową itp. Jeśli pojawiają się jakieś zmiany czy przesunięcia terminów, obie strony mogą nanosić poprawki.

Wykresy i wyniki pod lupą handlowca

W portalu jest także moduł - analiza, prezentujący wyniki wydawnictw, np. nakłady, dane sprzedażowe, liczby użytkowników itp. - Są one widoczne dla każdej zalogowanej firmy. Firma tylko określa jakie parametry ją interesują i otrzymuje konkretne informacje. Dane te są przesyłane automatycznie, bez konieczności kontaktowania się z każdym z wydawnictw oddzielnie. Dzięki temu, dana firma może je porównać, przeanalizować np. ich wyniki, koszty i zasięg reklam, liczbę czytelników, sprzedanych wydań, może zrobić wykresy sprzedaży, czytelnictwa i nakładów, przeliczyć koszty dotarcia do odbiorców i wiele innych. Wszystkie badania i analizy można wygenerować do PDFa czy exela, które są gotowe do przesłania np. jako raport dla przełożonych - mówi Karolina Haczykowska-Fidrych.

Oferta wystawiona na aukcję

Wydawnictwa korzystające z portalu, mają przede wszystkim szerokie możliwości zdobycia nowych klientów, a także wystawiania ofert typu last minute dotyczących wolnej powierzchni reklamowej. Można je skierować do wszystkich użytkowników portalu lub tylko do wybranej i ściśle określonej grupy. - Zajmuje to nie więcej niż 5 minut. Podam przykład: handlowiec z wydawnictwa ma pilnie do sprzedania powierzchnię reklamową, bo właśnie wycofał się klient. Korzystając z naszego modułu aukcji wystawia np. taką ofertę: Rzeczpospolita, 4 okładka, wydanie 278, cena wywoławcza (lub po prostu cena) oraz deadline – wszystko poprzez prosty formularz. Może to rozesłać do wszystkich użytkowników lub wybrać sobie branże. Oferta trafia na profil osób z tych firm i ich telefony, jeśli mają pobraną aplikację - wyjaśnia Haczykowska-Fidrych. Z tego typu usługi może skorzystać także osoba zajmująca się reklamą w firmie. - Załóżmy, że chce zrobić notatki prasowe albo reklamy w konkretnych tytułach. Zamiast pisać do każdego handlowca po kolei maila, może zrobić to automatycznie przez portal. Wystarczy zaznaczyć interesujące tytuły na liście, określić rodzaj kampanii (rozmiar, umiejscowienie ogłoszenia i czas trwania kampanii), a następnie opublikować ofertę, która staje się widoczna dla wybranych wcześniej wydawców. Działy reklamy mogą od razu składać swoje propozycje - mówi.

Zamiast tablicy korkowej 

Każdy użytkownik portalu ma też swoją własną tablicę, która spełnia zadanie tablicy korkowej. Może "przypinać" notatki, pomysły, przypomnienia, a także wszystko inne, co go interesuje, inspiruje. Bardzo przydatna jest także zakładka "moje pliki", która umożliwia katalogowanie swoich plików i udostępnianie ich użytkownikom portalu lub na maila za pomocą linków.

By korzystać z portalu należy się zarejestrować i wykupić abonament. Przez pierwszy miesiąc można bezpłatnie testować zaproponowane rozwiązania. Następnie, w zależności od wybranej opcji płaci się od 90 zł za miesiąc.

Portal ułatwia codzienną pracę handlowcom oraz wydawnictwom: oferuje aplikacje umożliwiające tworzenie i realizowanie kampanii, łatwy kontakt z użytkownikami. Oprócz tego zawiera skatalogowaną bazę wydawców i tytułów wraz z ich danymi sprzedażowymi, kontaktami, dzięki czemu dana firma zainteresowana reklamą, może sobie wyszukać takie nośniki w prasie i internecie, jakie najbardziej pasują do jej produktu.

Wspólnie ustalają strategię

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Najważniejsza jest idea demokracji. Także dla gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
Polacy szczęśliwsi – nie tylko na swoim
Materiał partnera
Dezinformacja łatwo zmienia cel
Materiał partnera
Miasta idą w kierunku inteligentnego zarządzania
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Materiał partnera
Ciągle szukamy nowych rozwiązań