Portal ułatwia codzienną pracę handlowcom oraz wydawnictwom: oferuje aplikacje umożliwiające tworzenie i realizowanie kampanii, łatwy kontakt z użytkownikami. Oprócz tego zawiera skatalogowaną bazę wydawców i tytułów wraz z ich danymi sprzedażowymi, kontaktami, dzięki czemu dana firma zainteresowana reklamą, może sobie wyszukać takie nośniki w prasie i internecie, jakie najbardziej pasują do jej produktu.
Wspólnie ustalają strategię
Jednym z narzędzi portalu jest aplikacja do tworzenia media planów. - Dzięki niej można zaplanować całą aktywność mediową dla swojej firmy lub poszczególnych marek. Wystarczy ustawić daty kampanii, wybrać z bazy interesujące tytuły prasowe, ustalić rodzaje aktywności reklamowych i gotowe. Można prowadzić wiele kampanii jednocześnie, ponieważ tzw. przypominacz będzie wysyłał informację o zaplanowanych terminach czy zadaniach do wykonania - mówi Karolina Haczykowska-Fidrych, prezes zarządu spółki Lowa, właściciel portalu mediascaner.pl. Wszystkie zapisane dane można udostępniać także innym osobom oraz na bieżąco aktualizować. - To znacznie ułatwia pracę. Obecnie osoba zajmująca się reklamą w firmie i osoba reprezentująca wydawcę, wymieniają się kilkoma, a nawet kilkudziesięcioma e-mailami oraz telefonami dziennie. Materiały prasowe zawsze się zmieniają, co powoduje, że trzeba stale być w kontakcie i notować zmiany. Dzięki aplikacji te osoby mogą prowadzić wspólne notatki i wspólnie budować plan: ustalają koszty, strategię marketingową itp. Jeśli pojawiają się jakieś zmiany czy przesunięcia terminów, obie strony mogą nanosić poprawki.
Wykresy i wyniki pod lupą handlowca