fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nieruchomości

Wynajmujący nie rozliczy kosztów z paragonu

www.sxc.hu
Właściciel mieszkania może rozliczać w podatkowych kosztach wydatki za akt notarialny albo sprzątanie, ale tylko pod warunkiem posiadania niezbitych dowodów na ich poniesienie.

Nie ma szczególnych wymogów dokumentowania kosztów podatkowych najmu. Za wystarczający należy przyjąć każdy dokument, z którego wynika fakt poniesienia wydatku przez wynajmującego i jego związek z przychodem.

Takim dokumentem nie jest jednak sam paragon fiskalny za sprzątanie mieszkania, nie ma na nim bowiem danych nabywcy. – Dokumentami takimi mogłyby być paragony fiskalne, ale wyłącznie wraz z dodatkowymi dokumentami potwierdzającymi fakt, że to wnioskodawca faktycznie dokonał zapłaty za usługę oraz że usługa ta dotyczyła wynajmowanego lokalu – stwierdza w niedawnej interpretacji dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Podatnik kupił wraz z żoną za ponad 1 mln zł mieszkanie na wynajem. Dyrektor KIS uznał, że wartość początkową, przyjętą do amortyzacji mieszkania, można podwyższyć o zapłacone przy nabyciu podatek od czynności cywilnoprawnych, opłatę sądową i taksę notarialną. Nie można tych wydatków zaliczyć do kosztów bezpośrednich. Takimi kosztami będą z kolei wydatki związane z pozyskaniem najemcy, tj. opłaty notarialne związane z poddaniem się przez najemcę egzekucji i udokumentowana fakturą prowizja pośrednika poszukującego klientów. W kosztach można rozliczyć też wydatki na sprzątanie, ale sam paragon nie jest dla fiskusa wystarczająco przekonującym dowodem.

—maj

numer interpretacji: 2461-IBPB-2-2.451 1.171.2017.1.IN

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA