fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Mieszkaniowe

Debiuty i ekspansje

III etap osiedla Mińska 69 na warszawskiej Pradze-Południe. Inwestycja firmy Budimex Nieruchomości
materiały prasowe
Jesienią do oferty trafi najprawdopodobniej więcej osiedli niż w poprzednim kwartale. Deweloperzy wchodzą na nowe rynki i zapowiadają promocje.
Jesień to tradycyjnie gorący czas na rynku mieszkań. Deweloperzy na targach nieruchomości ogłaszają start nowych osiedli i promocje. Jak będzie w tym roku? To pierwsza jesień w czasach pandemii. Agnieszka Mikulska, ekspert w dziale mieszkaniowym firmy doradczej CBRE, ocenia, że zapewne i teraz pojawi się wiele nowych inwestycji.
– Nowa oferta i spotkania z klientami podczas targów pozwolą deweloperom zorientować się w ich preferencjach – mówi. – Firmy mają oczywiście świadomość, że popyt jest dziś mniejszy i nie będą dążyć do wprowadzenia nowych projektów za wszelką cenę.

Rosnąca oferta

Część promocji skupia się na bezpieczeństwie zakupu. Firmy proponują systemy 10/90 czy 20/80 proc. (10 albo 20 proc. ceny klient wpłaca przy podpisaniu umowy, resztę – przy odbiorze kluczy).
– Są też firmy, które umożliwiają rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów w przypadku utraty źródła dochodów lub nieuzyskania kredytu – mówi Agnieszka Mikulska. – Jest nawet oferta dla tych, którzy obawiają się spadku cen. Jeżeli mieszkania na osiedlu potanieją, to cena kupionego lokalu zostanie obniżona.
Niektórzy deweloperzy z rabatami oferują gotowe mieszkania.
Zdaniem Agnieszki Mikulskiej takich ofert będzie przybywać. Nadal jednak najłatwiej będzie o darmowe miejsce postojowe lub komórkę lokatorską.
Na jesień szykuje się Budimex Nieruchomości. – Startujemy z III etapem Mińskiej 69 na warszawskiej Pradze-Południe – mówi Ewa Perkowska, członek zarządu firmy. Poszukujących mieszkań w Poznaniu zaprasza na dni otwarte. Część lokali na osiedlach Polanka Niemena i Famma Dąbrowskiego jest objęta promocją.
Ewa Perkowska przypomina, że strukturalny brak mieszkań w Polsce jest szacowany na ok. 2 mln. – Wskaźnik: 380 na 1 tys. mieszkańców jest jednym z najniższych w Europie – mówi. Dlatego popyt na mieszkania w największych miastach nie spada. – A my sukcesywnie zwiększamy ofertę – podkreśla. – Do końca roku będziemy mieć w ofercie ok. 2,2 tys. mieszkań.
Ogólnopolskie dni otwarte planuje na październik Bouygues Immobilier Polska. Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży w tej firmie, zapowiada prezentacje inwestycji w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu, co wiąże się ze specjalnymi ofertami. Firma stworzyła też „outlet mieszkaniowy". To pula lokali w obniżonych cenach.
Bardzo dobrej dynamiki sprzedaży spodziewa się Monika Perekitko, członek zarządu Matexi Polska. Firma wprowadza do oferty stołeczne osiedle Żeromskiego 17. Pod koniec roku na rynek ma trafić projekt na Woli. – Jesteśmy zdeterminowani, by jak najszybciej rozwijać nasze portfolio – podkreśla Monika Perekitko.
Także Karolina Opach, kierownik działu sprzedaży w Quelle Locum, ocenia, że jesień może przynieść spore ożywienie na rynku nieruchomości. Deweloperzy będą rozpoczynać inwestycje, z którymi nie udało się im wystartować w pierwszej połowie roku. – Wczesną jesienią planujemy wprowadzić do przedsprzedaży Greendustry na krakowskim Zabłociu – zapowiada.

Zgodnie z planem

Inwestycji nie wstrzymuje Robyg. Jesienią chce wprowadzić do sprzedaży ok. 1,8 tys. mieszkań. Premiery czekają warszawskie dzielnice Praga, Mokotów i Bemowo. W Gdańsku ruszą nowe etapy inwestycji Nowa Letnica, Nadmotławie, Zielony Widok. We Wrocławiu powstaną lokale w dzielnicy Krzyki Klecina.
Więcej inwestycji niż w poprzednim kwartale przewiduje Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający inwestycjami mieszkaniowymi w spółce Cordia Polska i prezes Polnordu. – Wiele firm w czasie lockdownu przesunęło start sprzedaży właśnie na jesień – mówi. – Jednocześnie Polska była jednym z krajów, które podczas kwarantanny nie wstrzymały budów. Lokale wprowadzone do oferty przed pandemią powstają zgodnie z harmonogramem.
Do końca roku Melaniuk zapowiada powiększenie oferty w Warszawie i Sopocie o 250 lokali. – Projekt na sopockim Przylesiu to nasz debiut w tym mieście – mówi. Podkreśla, że Polska pozostaje dla Cordii kluczowym rynkiem. – Chcielibyśmy, żeby w przyszłości grupa prowadziła nad Wisłą nawet połowę biznesu. Nasz bliższy cel to sprzedaż na poziomie 1,5–2 tys. mieszkań rocznie i pierwsza dziesiątka deweloperów – mówi dyrektor.
W zaplanowanych na jesień targach we Wrocławiu udziału nie bierze Grupa By Made, deweloper inwestycji Legnicka 60C. - Klientów zapraszamy m.in. na wirtualne spotkania z doradcami i spacery – mówi Ewa Skibińska z By Made. Firma do 20 września oferuje system płatności 20/80. W promocyjnych cenach można kupić część apartamentów inwestycyjnych we wrocławskiej inwestycji.
Sytuację na rynku mieszkań komentuje Cezary Chybowski, prezes Reliance Polska, właściciel portalu inwestycyjnego Obligain. – Jesień będzie chłodna, a frekwencja na targach mniejsza niż w latach ubiegłych – ocenia. – Spowolnienia w budowie osiedli nie zauważyliśmy, jednak utrudniony dostęp do kredytów hipotecznych i wysyp ofert z rynku wtórnego z pewnością przełożą się na mniejsze zainteresowanie klientów, nawet tych inwestycyjnych. Prawdziwy kryzys w branży nieruchomości dopiero przed nami.
Zauważa też, że w tym najważniejszym czasie deweloperzy obcięli budżet marketingowy. – Klienci będą przyciągani argumentami, których koszty firmy już poniosły przy planowaniu inwestycji. To dobra lokalizacja, cicha okolica, bliskość uczelni i szkół, dobra komunikacja – wskazuje Cezary Chybowski.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA