Reklama
Rozwiń
Reklama

Pierwsza śmiertelna ofiara e-papierosa?

Pacjent z Illinois w USA może być pierwszą ofiarą elektronicznego inhalatora nikotyny, czyli e-papierosa. Był on jedną ze 193 osób, którzy zgłosili urazy płuc związane z wdychaniem aerozolu.

Aktualizacja: 27.08.2019 10:07 Publikacja: 27.08.2019 10:01

Pierwsza śmiertelna ofiara e-papierosa?

Foto: Shutterstock

Już w połowie XX wieku pojawiły się pierwsze pomysły na stworzenie bezpiecznego dla zdrowia palaczy papierosa. Była to próba odpowiedzi koncernów tytoniowych na doniesienia o szkodliwości palenia. Problemy technologiczne spowodowały, że aż do 2006 roku, kiedy to po raz pierwszy zastosowano element grzewczy, nie udało się stworzyć produktu, który przypadłby do gustu konsumentom. We współczesnych e-papierosach zaciąganie się powoduje podgrzanie i odparowanie płynu zawierającego nikotynę. Powstaje mgła, wdychana przez palacza, która tym różni się od tradycyjnego dymu z papierosa, że nie zawiera około 5000 różnych szkodliwych substancji smolistych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Materiał Partnera
Rodzinny wzór na biznes. Dlaczego zakładamy firmy?
Materiał Partnera
Gąbka na CO₂. Polimer z UW zamienia cieplarniany gaz w surowiec
Nauka
Mops i pekińczyk. Dog i pudel. Kiedy zaczęła się ta różnorodność?
Materiał Partnera
Czy AI zastąpi pracowników skarbówki? Sztuczna inteligencja a podatki
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Materiał Partnera
Od wyznaczania czasu po nowe światy. Obserwatorium Astronomiczne UW skończyło 200 lat
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama