Walka z fałszywymi informacjami. "Ofiarą demokracja"

Oryginalną kampanię „#FightFakeNews” stworzyli w związku ze Światowym Dniem Wolności Prasy, Reporterzy bez Granic (RSF).

Aktualizacja: 07.05.2018 13:29 Publikacja: 07.05.2018 12:57

Walka z fałszywymi informacjami. "Ofiarą demokracja"

Foto: YouTube (kadr z filmu)

Kampania powstała ze względu na to, że walka z dezinformacją jest obecnie jednym z największych wyzwań dla obrońców dziennikarstwa.

 

Kluczowym elementem akcji jest spot telewizyjny zatytułowany "#FightFakeNews", który został wyprodukowany dla RSF przez francuską agencję kreatywną BETC.

W wideo porównywane są szkody wyrządzone przez podrobione produkty przemysłowe lub farmaceutyczne, do szkód politycznych, wynikających z fałszywych wiadomości i informacji. W przeciwieństwie do tradycyjnych „podróbek”, których wpływ na zdrowie lub środowisko jest widoczny i wymierny, "fałszywe wiadomości" podważają fundamenty demokracji w podstępny sposób.

- Treści produkowane w sposób rygorystyczny i uczciwy coraz częściej poddawane są nieuczciwej konkurencji ze strony sponsorowanych treści, propagandy i plotek - powiedział sekretarz generalny RSF Christophe Deloire. - Z badań wynika, że fałszywe wiadomości krążą łatwiej niż te wiarygodne, z powodu poznawczych uprzedzeń u ludzi. Nie możemy pozostać bierni wobec tego zagrożenia dla uczciwości debaty publicznej, a tym samym dla demokracji - dodał. - RSF podejmuje konkretne kroki w celu promowania dziennikarskiej wolności, niezależności i pluralizmu - podkreślił Deloire.

Film skierowany jest do ogółu społeczeństwa i ma być transmitowany w telewizji i udostępniany w mediach społecznościowych oraz na wszystkich stronach internetowych, które wyrażą chęć jego publikacji.

Istnieją dwie wersje filmu „#FightFakeNews". Jedna ma 30, a druga 50 sekund.

Kampania powstała ze względu na to, że walka z dezinformacją jest obecnie jednym z największych wyzwań dla obrońców dziennikarstwa.

Kluczowym elementem akcji jest spot telewizyjny zatytułowany "#FightFakeNews", który został wyprodukowany dla RSF przez francuską agencję kreatywną BETC.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Kraj
Śląskie samorządy poważnie wzięły się do walki ze smogiem
Kraj
Afera GetBack. Co wiemy po sześciu latach śledztwa?
śledztwo
Ofiar Pegasusa na razie nie ma. Prokuratura Krajowa dopiero ustala, czy i kto był inwigilowany
Kraj
Posłowie napiszą nową definicję drzewa. Wskazują na jeden brak w dotychczasowym znaczeniu
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Kraj
Zagramy z Walią w koszulkach z nieprawidłowym godłem. Orła wzięto z Wikipedii