Agora i Wirtualna Polska Holding, dwie największe pod względem przychodów i kapitalizacji grupy mediowe notowane na warszawskiej giełdzie, przedstawiły wyniki za trzy kwartały br. oraz podzieliły się przewidywaniami, jak mogą wyglądać ich kolejne miesiące i 2021 r.
Choć ich przychody i zyski mocno spadły, kursy akcji obu spółek we wtorek rosły. Akcje Agory, wydawcy m.in. „Gazety Wyborczej", właściciela sieci kin Helios i outdoorowego AMS, drożały o ponad 4 proc. i kosztowały nawet 6,72 zł, a wartość 100 proc. akcji grupy wróciła ponad próg 300 mln zł. Z kolei walory WPH drożały o około 3 proc. do 80 zł, co oznaczało wycenę internetowej grupy na poziomie 2,33 mld zł.
Grupa Agora zanotowała po trzech kwartałach br. blisko 30-proc. spadek przychodu (do 612 mln zł) i miała prawie 100 mln zł straty netto.
– Chcę bardzo mocno podkreślić, że po doświadczeniach II i III kwartału patrzymy na przyszłość grupy z większym optymizmem. Rynek zaczął się odbudowywać w tempie szybszym, niż zakładaliśmy – zapewniał dziennikarzy Bartosz Hojka, prezes Agory.
W III kwartale br. rynek reklamy w Polsce skurczył się według szacunków Agory o 3,1 proc., do 2,1 mld zł, a w ciągu dziewięciu miesięcy o 12 proc., do 6,1 mld zł. Prezes Agory podtrzymał założenia, że w całym 2020 r. rynek reklamy w Polsce spadnie o 8–12 proc.