Reklama
Rozwiń
Reklama

Kobieta pierwszy raz w historii pokieruje „Financial Times"

Roula Khalaf będzie od stycznia 2020 redaktor naczelną „Financial Times". To znaczy, ze po raz pierwszy w historii wydawania tego dziennika, na najwyższym stanowisku będzie kobieta.

Aktualizacja: 13.11.2019 17:20 Publikacja: 13.11.2019 15:02

Roula Khalaf, nowa naczelna „Financial Times"

Roula Khalaf, nowa naczelna „Financial Times"

Foto: materiały prasowe

„Dla pracowników gazety nie ma w tym żadnej sensacji" - pisze „New York Times". Bo rzeczywiście Roula Khalaf związana jest z „FT" od 24 lat. Urodzona w Libanie, wykształcona w Stanach Zjednoczonych na uniwersytetach Columbia oraz Syracuze, zanim przeszła do pracy w „FT" pisała dla „Forbesa". Najbardziej znane jest jej story o bezwzględnym maklerze giełdowym Jordanie Belforcie, które Martin Scorsese wykorzystał do nakręcenia „Wilka z Wall Street". Odpowiadała już w tej gazecie za dział zagraniczny, była korespondentką na Bliskim Wschodzie, a ostatnio zastępcą redaktora naczelnego. Na tym stanowisku zastąpi Lionela Barbera związanego z „FT" od 1980 roku i naczelnego od 2005. Sam Barber, który odchodzi na emeryturę, ujawnił w rozmowie z „NYT", że z właścicielami i kierownictwem firmy rozmawiał o odejściu od roku. „Roula jest jedną z najlepszych naszych dziennikarek, posiada głęboką wiedzę i ma doświadczenie na wielu polach medialnej działalności. To właśnie, dlatego będzie następnym redaktorem naczelnym — tłumaczył Barber.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Zmiany w strukturze własności Gremi Media
Media
Kto przejmie właściciela TVN? Trzy oferty na Warner Bros Discovery na stole
Media
Sprawa śmierci Jarosława Ziętary. Apel Rady Polskich Mediów
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama