Reklama

Kobieta pierwszy raz w historii pokieruje „Financial Times"

Roula Khalaf będzie od stycznia 2020 redaktor naczelną „Financial Times". To znaczy, ze po raz pierwszy w historii wydawania tego dziennika, na najwyższym stanowisku będzie kobieta.

Aktualizacja: 13.11.2019 17:20 Publikacja: 13.11.2019 15:02

Roula Khalaf, nowa naczelna „Financial Times"

Roula Khalaf, nowa naczelna „Financial Times"

Foto: materiały prasowe

„Dla pracowników gazety nie ma w tym żadnej sensacji" - pisze „New York Times". Bo rzeczywiście Roula Khalaf związana jest z „FT" od 24 lat. Urodzona w Libanie, wykształcona w Stanach Zjednoczonych na uniwersytetach Columbia oraz Syracuze, zanim przeszła do pracy w „FT" pisała dla „Forbesa". Najbardziej znane jest jej story o bezwzględnym maklerze giełdowym Jordanie Belforcie, które Martin Scorsese wykorzystał do nakręcenia „Wilka z Wall Street". Odpowiadała już w tej gazecie za dział zagraniczny, była korespondentką na Bliskim Wschodzie, a ostatnio zastępcą redaktora naczelnego. Na tym stanowisku zastąpi Lionela Barbera związanego z „FT" od 1980 roku i naczelnego od 2005. Sam Barber, który odchodzi na emeryturę, ujawnił w rozmowie z „NYT", że z właścicielami i kierownictwem firmy rozmawiał o odejściu od roku. „Roula jest jedną z najlepszych naszych dziennikarek, posiada głęboką wiedzę i ma doświadczenie na wielu polach medialnej działalności. To właśnie, dlatego będzie następnym redaktorem naczelnym — tłumaczył Barber.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Czy Amerykanie wygrali bitwę o TikToka?
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Reklama
Reklama