Reklama
Rozwiń
Reklama

Kobieta pierwszy raz w historii pokieruje „Financial Times"

Roula Khalaf będzie od stycznia 2020 redaktor naczelną „Financial Times". To znaczy, ze po raz pierwszy w historii wydawania tego dziennika, na najwyższym stanowisku będzie kobieta.

Aktualizacja: 13.11.2019 17:20 Publikacja: 13.11.2019 15:02

Roula Khalaf, nowa naczelna „Financial Times"

Roula Khalaf, nowa naczelna „Financial Times"

Foto: materiały prasowe

„Dla pracowników gazety nie ma w tym żadnej sensacji" - pisze „New York Times". Bo rzeczywiście Roula Khalaf związana jest z „FT" od 24 lat. Urodzona w Libanie, wykształcona w Stanach Zjednoczonych na uniwersytetach Columbia oraz Syracuze, zanim przeszła do pracy w „FT" pisała dla „Forbesa". Najbardziej znane jest jej story o bezwzględnym maklerze giełdowym Jordanie Belforcie, które Martin Scorsese wykorzystał do nakręcenia „Wilka z Wall Street". Odpowiadała już w tej gazecie za dział zagraniczny, była korespondentką na Bliskim Wschodzie, a ostatnio zastępcą redaktora naczelnego. Na tym stanowisku zastąpi Lionela Barbera związanego z „FT" od 1980 roku i naczelnego od 2005. Sam Barber, który odchodzi na emeryturę, ujawnił w rozmowie z „NYT", że z właścicielami i kierownictwem firmy rozmawiał o odejściu od roku. „Roula jest jedną z najlepszych naszych dziennikarek, posiada głęboką wiedzę i ma doświadczenie na wielu polach medialnej działalności. To właśnie, dlatego będzie następnym redaktorem naczelnym — tłumaczył Barber.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama