Gremi Media na rynku NewConnect

Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii B spółki Gremi Media, wydawcy dzienników „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.

Aktualizacja: 31.10.2017 20:40 Publikacja: 31.10.2017 20:21

Gremi Media na rynku NewConnect

Foto: Fotorzepa, Andrzej Skłodowski

Zarząd GPW postanowił wprowadzić do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect 1 138 500 akcji o wartości nominalnej 4 zł każda.

Wcześniej kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza giełdowa spółka KCI sprzedała w ramach oferty prywatnej blisko 250 tys. akcji Gremi Media, co stanowi 14,6 proc. kapitału. Grupa RUCH oraz inni inwestorzy z polski i zagranicy objęli w ofercie prywatnej prawie 15 proc. papierów wydawcy „Parkietu" i „Rzeczpospolitej".

– KCI konsekwentnie realizuje strategię rozwoju grupy. Jednym z elementów planu jest przekształcenie Gremi Media ze spółki znajdującej się pod kontrolą jednego podmiotu w spółkę publiczną, czyli maksymalnie transparentną i wycenianą przez rynek – mówi Grzegorz Hajdarowicz, prezes KCI.

- Docelowo chcemy, by KCI kontrolowało 60 proc. akcji Gremi Media – dodaje.

Gremi Media to nie tylko prasa, w portfelu są m.in. e–Kiosk – największy w Polsce dystrybutor e–prasy, Compress – firma PR czy MM Conferences – organizator warsztatów i konferencji.

Według Hajdarowicza Gremi Media docelowo będzie spółką dywidendową. Również samo KCI ma plany przeprowadzki z GPW na NewConnect.

Zarząd GPW postanowił wprowadzić do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect 1 138 500 akcji o wartości nominalnej 4 zł każda.

Wcześniej kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza giełdowa spółka KCI sprzedała w ramach oferty prywatnej blisko 250 tys. akcji Gremi Media, co stanowi 14,6 proc. kapitału. Grupa RUCH oraz inni inwestorzy z polski i zagranicy objęli w ofercie prywatnej prawie 15 proc. papierów wydawcy „Parkietu" i „Rzeczpospolitej".

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane