Reklama
Rozwiń

Reklama rzadko trafia do klienta. Jeden rodzaj irytuje bardziej

Dużo więcej osób docenia spersonalizowane komunikaty czy treści z mediów społecznościowych niż klasyczne reklamy online.

Publikacja: 19.10.2020 13:58

Reklama rzadko trafia do klienta. Jeden rodzaj irytuje bardziej

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z raportu firmy ExpertSender 70 proc. nie ufa lub nie ma zdania na temat reklam w Internecie. Wśród różnych form najlepiej postrzegane są spersonalizowane komunikaty - wskazało je 74 proc. 43 proc. z kolei woli otrzymywać informacje o produktach z mediów społecznościowych, a 23 proc. przez e-maili. Najbardziej nie odpowiadają im pop-upy, czyli wyskakujące okna z reklamami - wskazał je co trzeci.

W efekcie sklepy internetowe w coraz szerszym stopniu wykorzystują personalizację oferty i komunikacji w swoich działaniach sprzedażowych w sieci. Wyższa efektywność tego typu działań potwierdzają badania - 70 proc. kupujących w internecie stwierdziło, że dostosowana do ich potrzeb oferta pomaga podjąć decyzję o zakupie. 74 proc. badanych stwierdziło, że chce otrzymywać przygotowaną pod kątem ich preferencji komunikację. Równocześnie tylko ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że zgadza się na profilowanie. Terminem tym określane są działania, które pozwalają w zautomatyzowany sposób dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji