Reklama

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Miniony rok w wielu branżach obfitował w bolesne ciosy. Ale dla podcastów okazał się przełomowy.

Aktualizacja: 03.01.2021 21:26 Publikacja: 03.01.2021 21:00

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

– Po latach czekania na czas podcastów mogę z całą pewnością przyznać, że to był właśnie ten rok. O ile wcześniej przedzierały się one do zbiorowej świadomości nieśmiało, o tyle teraz rozgościły się na salonach – tłumaczy Karol Stryja, prezes firmy produkującej podcasty Podcast Makers.

W USA liczba słuchaczy podcastów, którzy korzystają z tej formy rozrywki przynajmniej raz w miesiącu, urosła do 37,5 proc. W Polsce widać to zjawisko na konkretnych przykładach, jak choćby tworzonego przez Marcina Myszkę programu „Kryminatorium". – Polacy najczęściej słuchają podcastów na Spotify, więc statystyki z tego serwisu wydają się najbardziej miarodajne. Każdego dnia średnio do grona obserwatorów „Kryminatorium" na Spotify dołącza ponad 200 nowych osób. Każdy dzień publikacji zapewnia rekordową słuchalność i ten trend utrzymuje się już od wielu miesięcy – wyjaśnia nam Myszka.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
„Rzeczpospolita” rozwija PRO.RP.PL. Rusza nowa sekcja „Podatki”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama