Grupa Gremi Media ze wzrostem rentowności. Kolejny raz

W I kwartale marża skorygowanego wyniku EBITDA wyniosła ponad 19 proc. wobec 18 proc. rok wcześniej. Wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” w I kwartale 2021 r. utrzymał skorygowany wynik EBITDA przy niższych przychodach. Zysk na tym poziomie sięgnął 4,24 mln zł.

Aktualizacja: 18.05.2021 06:19 Publikacja: 17.05.2021 16:13

Grupa Gremi Media ze wzrostem rentowności. Kolejny raz

Foto: materiały prasowe

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej, co było efektem przede wszystkim braku możliwości prowadzenia części aktywności grupy polegających na organizacji wydarzeń, gal, konferencji i szkoleń.

Przychody barterowe skurczyły się o 17,8 proc., do 1,98 mln zł, z uwagi na dalsze ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych w związku z pandemią. Przychody gotówkowe obniżyły się o 6,1 proc., do 19,8 mln zł.

To wszystko nie przeszkodziło w ponownej poprawie rentowności Gremi Media. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 0,2 proc. Marża zwiększyła się z 18 proc. do 19,4 proc.

Jak podkreśla prezes Gremi Media S.A. Tomasz Jażdżyński, niekorzystne warunki związane z III falą zakażeń nie przeszkodziły spółce w kolejnym poprawieniu wskaźników.

- Pierwszy kwartał bieżącego roku jest ostatnim z wysoką pre-pandemiczną bazą, z której wynikają spadki przychodów. Począwszy od drugiego kwartału pojawia się szansa powrotu na ścieżkę wzrostową. Wzrost rentowności pomimo bardzo mocnego ograniczenia części z naszych linii biznesowych, uzyskaliśmy dzięki realizacji mniejszych, ale równie wartościowych i bardziej zyskownych projektów cyfrowych – mówi Tomasz Jażdżyński.

Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media ds. sprzedaży podkreśla, że produkty cyfrowe są rentowniejsze, co pozwala firmie realizować cele finansowe mimo spowodowanych COVID–19 spadków przychodów. – Mamy nadzieję, że już wkrótce złagodzenie obostrzeń pozwoli nam powrócić do działania również w sferze realnej, a dzięki temu wejść ponownie na ścieżkę wzrostową również w zakresie przychodów ze sprzedaży – podsumowuje Machocki.

W 2020 r. grupa trzeci rok z rządu zanotowała poprawę wyników. Skorygowany zysk EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacji, z oczyszczeniem z wpływu programu opcji menedżerskich) wyniósł 22,6 mln zł, o 3,6 proc. więcej rok do roku. Zysk netto zwiększył się o 13,6 proc. do 16,3 mln zł. Rentowność netto wyniosła 17 proc., a EBITDA rekordowe 22,5 proc.

Przychody ze sprzedaży Grupy Gremi wyniosły 21,8 mln zł, czyli o 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej, co było efektem przede wszystkim braku możliwości prowadzenia części aktywności grupy polegających na organizacji wydarzeń, gal, konferencji i szkoleń.

Przychody barterowe skurczyły się o 17,8 proc., do 1,98 mln zł, z uwagi na dalsze ograniczenia wymiany barterowej świadczeń marketingowych w związku z pandemią. Przychody gotówkowe obniżyły się o 6,1 proc., do 19,8 mln zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji