fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Media i internet

Burda inwestuje w polski e-sklep

Martin Weiss
Martin Weiss
materiały prasowe
Niemiecki koncern wydawniczy przejmuje większościowe udziały w drogerii Cocolita.pl i zapowiada dalsze inwestycje w polskim e-handlu.

- Przejmujemy sklep Cocolita, czyli popularną drogerię internetową. Pozwoli nam to realizować strategię rozpoczętą przed laty w innych krajach, co zmieniło nas w koncern łączący treści i technologie w jedno. Rzeszów nas zachwycił, powstała tam szybko rosnąca i zyskowna firma, a naszą inwestycję traktujemy jako pierwszy krok w rozwijaniu potencjału polskiego rynku - mówi Martin Weiss, członek zarządu Hubert Burda Media. - Chcemy rozwijać się tu w różnych kierunkach jeśli chodzi o ofertę oraz oczywiście wciąż budować firmę jako wydawcę treści kierowanych głównie do kobiet na wielu płaszczyznach - dodaje.

W Polsce Burda jest obecna na rynku z mocnymi markami, jak National Geographic czy magazyny kulinarne, co powoduje, że te kierunki są dla niej atrakcyjne. Jest też mocna w magazynach modowych, więc ten sektor jest także obiecujący.

W wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Martin Weiss podkreśla, iż Burda nie jest już po prostu firmą medialną, e-commerce obecnie odpowiada za ok. 1/3 przychodów. - Wciąż oczywiście wydajemy magazyny czy książki, ale także organizujemy wydarzenia, także cyfrowe. Zajmujemy się również choćby usługami turystycznymi, sieciami społecznościowymi jak niemieckojęzyczna wersja LinkedIn czyli Xing, który jest nawet notowany na giełdzie. Wszystko to wiąże się z działalnością wydawniczą i tworzeniem różnych treści, a przyjęcie tak szerokiego modelu biznesowego pozwoliło nam w ostatnich latach rosnąć - mówi Martin Weiss.

Podkreśla potencjał sklepu Cocolita, który korzysta z narzędzi oferowanych przez Instagram, Facebook Live – trend nazywany social selling już tu jest. - To także jeden z powodów, dla których zwróciliśmy uwagę na tę firmę i zdecydowaliśmy się ją kupić. Rozmowy prowadziliśmy przez ostatnie pół roku, co w epoce pandemii nie było łatwe choćby z powodu odległości. Byliśmy pod wrażeniem tego, co robią, jak są zaawansowani nawet w zestawieniu z firmami niemieckimi - mówi Martin Weiss.

- Są cały czas na TikToku, sprzedają na żywo przez Facebooka – to fantastyczne móc znaleźć taką firmę z młodym i kreatywny działem marketingu w południowo-wschodniej Polsce w Rzeszowie. To doskonałe miejsce, ma dwa uniwersytety, wielu młodych, utalentowanych i kreatywnych osób - dodaje.

Wywiad z Martinem Weissem, członkiem zarządu Hubert Burda Media w jutrzejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA