Przychody internetowej grupy wyniosły w II kwartale 110,9 mln zł i były o 10 proc. wyższe niż rok wcześniej, zysk przed opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDA) sięgnął 34,5 mln zł (wzrost r/r o 6,6 proc.), zysk operacyjny spadł o 1,7 proc. do 21,9 mln zł, a zysk netto przypadający jednostce dominującej był niższy niż rok wcześniej o 2,3 proc. i wynosił 12,8 mln zł. Analitycy w konsensusie PAP spodziewali się nieco wyższych wyników. Przychody szacowali na poziomie 112,6 mln zł, EBITDA – na 35,1 mln zł, EBIT na 23 mln zł, a zysk netto – na 14,3 mln zł.

- Łączne pogorszenie wyników finansowych obu segmentów grupy kapitałowej jest w głównej mierze związane z ujemnymi wynikami operacyjnymi segmentu telewizyjnego, w efekcie czego łączna skorygowana EBITDA Grupy zmalała w analizowanym okresie o 1, 1ml zł a EBITDA o 1,4 mln zł – podała Wirtualna Polska Holding.

Grupa WP przypomniała też, że jej nadawany naziemnie kanał telewizyjny WP jest w początkowym etapie rozwoju, w związku z czym nakłady ponoszone w bieżącym okresie na rozwój tego segmentu przewyższają uzyskiwane przychody.

- W ocenie zarządu ponoszone obecnie nakłady powinny w perspektywie długoterminowej przełożyć się na zwiększenie udziału w rynku, a co za tym idzie wzrost wartości osiąganych przychodów i wzrost rentowności tego segmentu. W analizowanym okresie całość przychodów ze sprzedaży segmentu telewizyjnego w wysokości 2,5 mln zł pochodziła ze sprzedaży gotówkowej. Segment ten wygenerował w pierwszym półroczu ujemną EBITDĘ w wysokości 7,8 mln złotych – podano.