Time odrzuca propozycję przejęcia za niemal 2 mld dolarów

Koncern wydawniczy Time Inc. odrzucił propozycję przejęcia przez znanego amerykańskiego inwestora Edgara Bronfmana.

Aktualizacja: 28.11.2016 17:07 Publikacja: 28.11.2016 15:49

Edgar Bronfman

Edgar Bronfman

Foto: Bloomberg

Agencja Reutera informuje, że Bronfman ofiarował za firmę, która jest wydawcą magazynów „Time”, „People, "Fortune" oraz „Sports Illustrated" 1,78 mld dolarów – to jest 18 dolarów za akcję, 30 proc. Więcej niż obecna wycena giełdowa koncernu.

Informacje o przejęciu podał dziennik "New York Post", pisząc, że Bronfman, miliarder i współwłaściciel funduszu private equity AccretiveLLC  chciał kupić wydawnictwo do spółki z izraelskim przedsiębiorcami Ynonem Kreizem i Leonardem Blavatnikiem.

Bronfman, były prezes Warner Music Group, ma duże doświadczenie w zarządzaniu w biznesie medialnym. Jego rodzina dorobiła się jednak fortuny na Seagram - jednym z największych światowych producentów alkoholu.

Time Inc. został założony 94 lata temu i jest właścicielem wielu prestiżowych i opiniotwórczych tytułów. Jednak w ostatnich latach ma problem z przestawieniem się na bardziej nowoczesne media elektroniczne. Koncern wciąż jest mocno oparty na wydawnictwach papierowych.

Firma wciąż ma problemy finansowe po oddzieleniu się od TimeWarner latem 2014 roku

Firma wciąż ma problemy finansowe po oddzieleniu się od TimeWarner latem 2014 roku. Dług nowojorskiego wydawnictwa sięgają 1,5 mld dolarów.

Agencja Reutera informuje, że Bronfman ofiarował za firmę, która jest wydawcą magazynów „Time”, „People, "Fortune" oraz „Sports Illustrated" 1,78 mld dolarów – to jest 18 dolarów za akcję, 30 proc. Więcej niż obecna wycena giełdowa koncernu.

Informacje o przejęciu podał dziennik "New York Post", pisząc, że Bronfman, miliarder i współwłaściciel funduszu private equity AccretiveLLC  chciał kupić wydawnictwo do spółki z izraelskim przedsiębiorcami Ynonem Kreizem i Leonardem Blavatnikiem.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Media
Nie żyje Tomasz Świderek. Przez lata pisał w „Rz” o telekomunikacji