Kontrakt za 3 mld dolarów w cenach katalogowych dużej linii lotniczej oznacza wsparcie dla programu, na który nie było dużo chętnych. Amerykański przewoźnik ogłosił jednocześnie odroczenie na lata 2025-26 terminów odbioru 10 A350, droższych od A330neo. Obecna umowa przewiduje też prawo zamiany A350 na A330-900.
Delta zamówiła wcześniej po 25 samolotów obu rodzajów, ale w ubiegłym roku ogłosiła, że zmienia wymogi dotyczące maszyn szerokokadłubowych. — Zwiększenie naszego portfela zamówień A330 nie tylko zaspokoi krótko- i średnioterminowe potrzeby linii, ale również sprzyja naszemu rozważnemu strategicznemu wzrostowi międzynarodowemu — stwierdził dyrektor generalny Gil West.
Samoloty A330neo mają nowe oszczędniejsze silniki Trent 7000 Rolls-Royce. Ich dostawy opóźniły się jednak, bo brytyjski producent skupia się na usuwaniu problemów z podobnym modelem silników do B787.
Dzięki nowej umowie przewoźnik z Atlanty zwiększył liczbę maszyn do 35 z 25; ma już ok. 40 starszych A330 z silnikami poprzedniej generacji
Dla Airbusa jest to drugie zamówienie na A330neo po kupieniu w połowie października 8 sztuk przez Kuwait Airlines. Kuwait Airlines również porozumiał się z Airbusem o odroczeniu odbioru kilku A350, gdy zamawiał A330neo.