Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.10.2019 11:55 Publikacja: 27.10.2019 11:29
Foto: Bloomberg
Dwa dni temu w się pojawiły się informacje, jakoby Norwegowie byli gotowi kupić samoloty rosyjskiej produkcji w zamian za przyznanie im praw do lotów nad Syberią. Rosyjskie media, a za nimi portale lotnicze powielały informację, jakoby linia, która do tej pory eksploatowała wyłącznie Boeingi 787 i 737 miała teraz rozszerzyć flotę o maszyny rosyjskiej produkcji i była gotowa zapłacić za 40 maszyn 2 miliardy dolarów.
Źródła rosyjskie podawały nawet szczegóły: zgodnie z podpisanym porozumieniem dostawy maszyn miały odbyć się dwuetapowo. Pierwsze 10 z nich miało polecieć do argentyńskie bazy Norwegiana, a kolejnych 30 już bezpośrednio do firmy leasingowej wypożyczającej samoloty Norwegian Air Shuttle. I miało to być metoda na pozyskanie praw do lotów nad Syberią, o co linia zabiegała bezskutecznie od dawna. Mogłaby wtedy uruchomić rejsy niskokosztowe do Azji, co miała od dawna w planach.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas